1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

vista satasella...

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi barnababa 03.03.2007.

  1. barnababa

    barnababa Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    -.-
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2007
  2.  
  3. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    no kyllä uuteen koneeseen kannattaa laittaa se vista.
     
  4. h3muh

    h3muh Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin kannattaa, itsekin ostan uuteen koneeseeni sitten joskus ku hankin. Nykyinen kone ei sitä pyöritä mutta kyllä tämä XP kelpaa ihan hyvin.
     
  5. barnababa

    barnababa Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt mä rupesin miettimään vieläkin enemmän... Se maksaa 115 euroa se Home Premium. Jos mä pistän siihen 75 euroa lisää, niin mä saan Ultimaten.
    Musta tuntuu, että kannattaa ostaa Ultimate, kun sillä 190 eurolla kerran saa. Sehän maksaa 500 euroa, jos se ei oo OEM..
     
  6. TuukkaZ

    TuukkaZ Guest

    ja vista ultimatessa tulee hold'em pokeri peli messissä. D:
     
  7. barnababa

    barnababa Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    -
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2007
  8. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuossa ultimate versiossa on suhteellisen paljon ilmaa hinnassa perus käytäjälle. Itse suosittelen ostamaan kyllä mielummin vaikka home premiumin.

    EDIT: Ellei media centerille ole käyttöä siis.
     
    Viimeksi muokattu: 03.03.2007
  9. MiiPei

    MiiPei Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2004
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Home Premium sisältää kyllä myös tuon Media Centerin.
    Itse valitsin Premiumin, kun ei ultimatessa ollut tarpeeksi itselle tarpeellisia lisiä hintaeroon nähden.
     
  10. TuukkaZ

    TuukkaZ Guest

    Noh ultimate on siiä hyvä että voi ladata minkä kielipaketin tahtoo MS:än updatesta. :)
     
  11. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No saahan sen vistan ostettua sillä kielellä mitä haluaa käyttää muutenkin...
     
  12. barnababa

    barnababa Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    -
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2007
  13. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siinähän niiden oem versioiden pointti onkin että ne voi asentaa ainoastaan yhteen koneeseen. Eli toisin sanoen et voi myydä tuota vistan oem versiota eteenpäin ellet myy koko konettasi samalla.

    Mutta oletko miettinyt että tarvitsetko todellakin noita ultimate version ominaisuuksia? Mielestäni ei ole mitään järkeä maksaa asioista joista ei hyödy mitään.

    EDIT: toisin sanoin sinä et säästä mitään ostamalla sen kalliimman, vaan häviät siinä 100€...

    EDIT2: Ja sen oem version voit asentaa sen ainoastaan yhteen koneeseen.
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2007
  14. barnababa

    barnababa Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    -
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2007
  15. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä taida voida ainakaan aktivoida kahteen koneeseen ellei käytä jotain crackeja, jotka tekevät siitä jokatapauksessa silloin laittoman.
     
  16. barnababa

    barnababa Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hmph
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2007
  17. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    OK: Aina olen siinä luulossa ollut että retail xp:n saa asentaa 3:lle koneelle laillisesti, ja oem on kone kohtainen lisenssi...=)

    Mutta ei tuota oikeasti saa asennettua kun yhdelle koneelle kerrallaan. Olet todennäköisesti lukenut juttua tuosta aivan tavallisesta versiosta. Oem versiota myydään juuri sen takia halvemmalla koska lisenssi ei ole siirrettävissä koneelta toiselle.
     
  18. barnababa

    barnababa Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sä voit ihan hyvin olla oikeessa, mut näin ne mulle sano siel Indesolissa ja mä oikeen painotin´, et se on OEM.. Mä pyysin, et ne asentaa sen mulle mun puolesta ja ne suotu. Ihan sama mulle, et mistä ne sen taikoo, mut mä nyt aion kuitenki saada sen ilmatteeks...LOL LOL
     
  19. gt3000v6

    gt3000v6 Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    529
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kerran vistatsta puhutaan niin sanon tänne ketjuun sitten että ei kannata. Jopa tietokoneliikkeiden myyjät ovat sitä mieltä ettei kannata hankkia vistaa. Syynä...vistä käyttää muistia ohjelmien käyttöön järkyttäviä määriä. esim muistio: xp käyttää noin 4 megaa muistista ja sama ohjelma vistassa käyttää yli kymmenkertaisen määrän.Ei mitään järkeä...
     
  20. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hehe.

    Nuo kone liikkeiden myyjät sanovat noin ainoastaan kahdesta syystä.

    1. He haluavat päästä eroon vanhoista käyttiksistä.
    2. Osa heistä on aika pihalla koko vistasta.

    Vista käyttää muistia enemmän ohjelmiin sen takia koska se nopeuttaa ohjelmien toimintaa. Jos joku muu ohjelma tarvitsee muistia enemmän, niin silloin sitä vapautetaan käytöstä. käyttämistä vartenhan se muisti on.... Sitä paitsi vista käyttää muistia myöskin sen mukaan kuinka paljon koneeseen on laitettu sitä muistia.

    Jos vistasta haluaa ettei siinä käytetä muistia niin paljoa, niin sen saa kyllä muutettua. Mutta ei siinä mitään järkeä ole.

    Itse voin sanoa että olen tutkinut vista nyt 4 kuukautta, ja tämä on huomattavasti nopeampi kun xp.
     
  21. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Katso listaa ja osta se versio missä on ominaisuudet joita tarvitset:

    Windows Vista Home Premium
    Sisältää kaikkien Home Basicin ominaisuuksien lisäksi myös edistyneitä multimediatoimintoja kuten HDTV-tuen ja tarvittavat työkalut DVD-levyjen tuottamiseen. Lisäksi mukana tulee myös ylimääräisiä pelejä, tuki langattomille ja taulutietokoneille, tiedostojärjestelmän salaukseen tarvittavat työkalut ja valokuvien hallintaohjelmisto. Home Premium on verrattavissa Windows XP Media Center Editioniin ja Windows XP Tablet PC Editioniin. Home Premium tukee enimmillään 16 gigatavua fyysistä keskusmuistia.

    Windows Vista Ultimate
    Ultimate-versiossa yhdistyvät kaikkien muiden Vista-pakettien ominaisuudet. Se sisältää kaikki Home Premiumin ja Enterprisen toiminnot. Lisäksi mukana toimitetaan podcastien luomiseen tarvittavat työkalut, pelien optimointiin tarkoitettu WINSAT-työkalu, DVD-levyjen kopiointiin kiintolevylle tarkoitettu toiminnallisuus ja lisätoiminnallisuutena internetpalvelu ladattavalle medialle. Ultimate sisältää myös ylimääräisiä tuotetuen lisäpalveluita. Vista Ultimaten tarkoituksena on olla kaikkein kattavin paketti Vistasta. Se on suunnattu kovan luokan PC-käyttäjille; median parissa työskenteleville ammattilaisille, pelaajille ja muille innokkaille PC-harrastajille.

    Jutut copypastella Wikipediasta.
     

Jaa tämä sivu