niin että kysyisin että oisko enään järkee ottaa kaapin pohjalta XP:n asennuslevykettä, eli milloin alkaa tulemaan sellaisia pelejä mitkä ei käy enään XP:lle katsos olen kyllästynyt tän vistan ohjelmatukeen varsinki ku on 64bit. sit joskus vois asentaa takaisin kun rupee tulee niitä pelejä tai ostaa se Windows 7. niin että milloin tulee niitä vistalle tai parempi pelei?
No yksi takuuvarma peli on Halo 2:nen eli se ei pyöri kuin Windows Vistalla. Toinen peli Devil May Cry 4 vaatii Vistan jotta se pyörii näyttävästi eli vaatii sen DX10 mikä on vistassa, mutta ei XP:ssä,
vähän offtopikkii.. eli oon hankkimas 64 bit vistaa (en nykyselle kokoonpanolle) ja tos sanottii et laitetuki on huono pitääkö tää paikkaansa viäki? ja tukeeko nää uudet pelit kumminkin 64 bit vistaa? ja voisiko jotkut 32bit pelit toimia 64 bittisessäkin vai onko täysi mahdottomuus? :S
Laitetuki 64 bittiselle vistalle on kuulemani mukaan hyvä. Itsellä tosin ei kokemusta kyseisestä käyttiksestä. 32 bittiset pelit toimivat yleisesti ottaen hyvin 64 bittisellä vistalla. Suurin ongelma 64 bittisessä vistassa on se että 64 bittisiä ohjelmia on suhteellisen vähän joten hyöty 64 bittisyydestä jää monesti aika vähäiseksi. Ainoat tämän hetken vista only pelit ovat käsittääkseni shadowrun ja halo 2. Tosin eräät tahot ovat julkaisseet näihinkin peleihin "päivitykset" joilla pelien pelaaminen myös xp:llä onnistuu... Rajoitukset ovat siis olleet keinotekoisia joilla on pyritty vaan lisäämään vistan myyntiä. Tässä kuitenkin epäonnistuttiin täysin.
Hyvä et laitteistotukee löytyy hyvin jo ja minua ei haittaa vaikkei 64 bittisiä pelei nii paljoo oliskaa vaan se et toimii pelit ja et saa hyödynnettyy kokonaa ton 4gt muistii.. Kiitoksia tost vastauksest 8)
itselläni on 64bit vista ja ei MITÄÄN ole ollut joka ei olisi toiminut tai korvaavaa ohjelmaa löytynyt, pelaan grid, witcher, cs:s, dirt... käytän 2 näyttöä, värkkään paljon leffojen kanssa ja jne.. kyllä tämä on ollut jo niin kauan että kohta kaikki tarpeellinen ja tarpeeton toimii täysin. turha 64 bit vistaa on pelätä
jaa'a aion varmaan asentaa kyllä viikonloppuna XP:n takaisin ja sitten joskus kun oikeasti vistaa alkaa tarvitsemaan niin asennan sit sen takaisin tai ostan Windows 7.!