Kuinka halukkaasti Vista käyttää suurempaa, kuin 2 GB keskusmuistia? Mikä olisi suositeltava määrä muistia, kun ostaa uutta konetta nyt?
jos on 32bit Vista niin silloin se tukee 3Gt:vuun asti muistia. Jos on 64bit Vista niin se tukee niin paljon kuin emoosi on saatavilla muistia.
Olen kuullut, että 32 bit Vista osaisi käyttää 4 Gt muistiavaruuden. Perusasetuksilla käyttää 2 Gt keskusmuistina ja loput kovalevypuskurointiin, ymv..?????????????
Jep, mutta yhtä prosessia kohden max. 2gt muistia, eli ei ole mitään hyötyä olla 32-bit vistassa yli 2gt..
Laitoin 32-bit Vistaan kaksi gigaa lisää muistia (2 ennestää), ja kone alko pitämään kovaa ääntä ja sekoilemaan muutenki, kun katto ohjauspaneelista ni näky 3327Mt muistia. Kuitenkin mun mielestä huomas selvän eron nopeudessa. Otin toisen uusista kammoista pois ja koneen melutaso palasi entiselleen ja muutenkin alkoi toimimaan taas varmemmin. Ja kyllä tää mun mielestä nopeammin toimii... Eli... eikö tuosta lisämuistista ole siis apua?
No on tietysti apua, mutta siinä menee paljon muistia hukkaan jos ostat 4GB muistia 32bittiseen Vistaan. Jos 4GB niin sitten vain yksinkertasesti ostat sen 64bittisen.. Mikä ongelma?
Hmm... "Mikä ongelma?" Voisikohan olla että ei ole halukas maksamaan tuota 110e 64-Bit Vistasta, jotta saisi vähän lisää muistia!
Mut jos koneessa on ennestään 32 bit Win Vista niin ei kaikia ei välttämättä huvita ostaa uutta 64 bit vistaa.
No sitten yksinkertaisesti jättää vistan ostamatta.. 4GB muistia on kuitenkin ihan liikaa kolmekakkoseen. Max 3gb..
Joo siis mulla tuli tässä koneessa mukana esiasennettuna Vista, ja ajattelin kokeilla nyt sen aikaa ainakin, että se servicepack tulisi. Kun ei tullut asennus-cdtä messissä ni ei vielä haluis pistää XP:tä... Kiitos vastauksista. Otin yhden kamman pois ja jatketaan 3:lla gigalla nyt toistaiseksi sitten.