Eli mietityttää tuo visa electronilla tilaaminen. Mikä kummajainen tuo edes on? Ei se kai luottokortti ole mutta ei tavallinen pankkikorttikaan. Perheestäni löytyy tuo sammon versio kortista jokai ymmärtääkseni toimii osuuspankin korttia paremmin? Eli voiko tuolla kortilla tilata tavaraa esim. play.com:ista tai amazon.com:ista? Ettei tuohon tartte aktivoida mitään luottokortti ominaisuuttaa tjsp.
Visa Electron on pankkikortti missä kaikki kortti maksut menevät luottokunnan kautta... Eli sillä pitäis pystyä tilaamaan netistä... Ainakin sillä pystyy nostamaan rahaa ulkomaalaisista pankkiautomaateista, mutta velaksi sillä ei voi ostaa pelkästään niin paljon kuin katetta riittää tilillä...
Sammon visa electronilla pystyy tilaamaan webbikaupoista kuin normaalilla VISA:lla. Verified by Visa toimii kanssa kunhan on verkkopankkisopimus.
Uusi asia, uusi threadi. Tuo pilipali-visa aivan käsittömän tönkösti suunniteltu. Esim. baareissa välillä ei kelpaa maksuvälineeksi vaikka ovessa niin lukeekin, kun jotain häikkää jossain, ilmoittaa ettei kortilla ole katetta vaikka asia onkin toisin.
Ootko ihan varma..? Mulla sellanen käsitys että vaikka visalla vois jostain tilata niin electronilla ei välttämättä (yleensä) onnistu..
ainakaan oma osuuspankin visa electronini ei kelvannut sinne, eikä myöskään vr:lle vaikka molemmilla sivuilla visa electronin logo komeilee. lisäksi noin puolet bensajakajista joihin olen tuota tarjonnut, eivät hyväksy sitä ja ne toiset puolet kysyvät etukäteen että tankkaanko kympillä, kahdella vai neljällä kympillä. toisinaan kaupan kassalle joutuu jättämään kaikki ostokset kun "tää ei nyt pääse pankkiin". katkeroitunutko? KYLLÄ! onneksi uusi pankkikortti tuli jo. tekisi mieli viipaloida tuo electroni että säästyisi hermot jatkossakin. EDIT: ja kyllä, olen liittänyt sen verkkomaksamiseen. _X_X_X_X_X_[small]Paras tapa päästä alkuun on hakata kahta kiveä vastakkain.[/small]
STEAM, AMAZON, PLAY.COM, XBOX LIVE noihin kelpaa SAMPON electroni ainakin ilman ongelmia, kelpaa varmaan muuallekkin (muitten Suomalaisten pankkien kanssa ei onnistu).
Siis sitä nimenomaan *voi* käyttää *netissä* ihan kuten normaalia Visaa, sillä erotuksella, että tilillä on oltava katetta. Kelpaa esim. PayPalissa luottokortiksi (mutta katetta on oltava korttia sinne rekisteröidessä) ja kaikissa eri alojen nettikaupoissa, joissa olen sitä kokeillut. Ja olen varma, samoin kuin siitä, että muiden pankkien kortit toimivat vain Verified by Visa -merkityillä.
Hohto-foorumilla on ollut asiasta aika oaljonkin keskustelua, ja vaikuttaa siltä että Sammon Electron on ainoa joka noihin nettikauppoihin yleensä käy jos käy - lähellekään kaikki eivät hyväksy maksua silläkään. En tiedä mistä tuo johtuu tai onko asiaan tulossa parannusta, mutta esimerkiksi OP:n kortilla ei ole tainnut kukaan onnistua tilaamaan mitään normaalisti Visalla maksettavaa.
Todella usein Visa Electronin kanssa asioiville joudutaan sanomaan, että "linjoissa on jotain häikkää" ja ruokakaupassa, pikaruokalassa, vaatekaupassa ym. jää ostokset tekemättä... #~
Joo, tavallisissa kaupoissa en minäkään käytä Visa Electronia ollenkaan, niissä siitä ei juuri ole iloa. Netissä, kuten sanottu, ei ole vielä tullut vastaan paikkaa, missä se ei olisi kelvannut - siis nimenomaan sivuilla, joilla [bold}ei[/bold] sanota, että Electron kelpaa. Päinvastoin olen käyttänyt sitä sellaisillakin sivuilla, joilla sanotaan juuri päinvastoin. Olen tilannut elektroniikkasälää, vaatteita, ruokaa, koruja, kosmetiikkaa ym. ym. Mutta tämä koskee siis vain ja ainoastaan [bold]Sammon[/bold] Visaa, vastaavat kokeilut Nordean Electronilla tyssäävät alkuunsa (toimii vain Verified by Visa -sivuilla, joita on toistaiseksi harvassa). Sampo on itsekin tästä tietoinen eikä niillä näytä olevan mitään kortin tällaista käyttöä vastaan. Eräälle tutulle oli jopa kaupattu pankissa Sammon Electronia juuri mainostamalla, että sitä voi käyttää netissä kuten Visaa. Jos kortti ei jossain kelpaa, kannattaa ensimmäiseksi tsekata tilin saldo, silloin toiminto ei mene läpi.
Kuulemma Nordean korttikin toimii suunnilleen samanlailla kun Sampon nykyään kun sieltä pankin verkkosivuilta tunkasee ruksin johonkin verkkomaksaminen kohtaan tai vastaavaan, ihan varma en tästä ole kun en kyseisen pankin asiakas ole.
Ei toimi, ei ainakaan mulla. Se ruksi siellä asiakassivulla aktivoi sen verkkokäyttöön, minkä jälkeen sitä voi käyttää Verified by Visa -sivuilla - muuten se ei toimi edes niillä.
Olen jenkkilästä ja saksasta koittanut sammon electronilla tilata sivuilta, joissa mainitaan, ettei debit-kortteja hyväksytä, eikä siitä hommasta mitään tullut... Muuten on kyllä toiminut hienosti kaupoissa ja netti liikkeissä joissa hyväksytään tällaiset kortit.. EDIT: perkeleesti typoja =)
Mitä ulkomaalaisiin kauppoihin tulee niin ei tarvitse, saattaa käydä (ja käykin) myös muihin liikkeisiin mutta niiden kohdalla asia ei selviä kuin kokeilemalla.
Sulla on käynyt tosi huono tuuri kauppojen kanssa - mulle on käynyt noin vain, kun tilillä ei ole sillä hetkellä ollut katetta (Electron on tilillä, jolle siirrän erikseen rahaa ja alkuaikoina aina välillä unohtui...).
Tänään itsekkin totesin taas kuinka p***a tuo Electron on. Menin ostamaan Everquest 2:sen, ja yritin saada sitä toimimaan. No Master on tulossa, mutta vasta 3 viikon päästä. Joten yritin Electronilla ja eihän se tietenkään toiminut, pitää olla Visa Verified toiminto. Kysyin myös Sammosta, ja siellä sanottiin, että pitää olla Visa Verified jossa sitä voi käyttää, eli valehteliko virkailija vai ovatko muuttaaneet politiikkaansa?
Toimi se ainakin toissapäivänä eBay-ostoksen maksamiseen PayPalissa, joten tuskin ovat muuttaneet politiikkaansa. Virkailijat nyt sanoo, mitä sylki suuhun tuo, kun eivät tiedä itsekään. Esimerkkinä kävin pari viikkoa sitten viemässä pankkiin ulkomaan sekkiä, ja virkailijan "tiedot" oli täysin päinvastaiset kuin pankin ulkomaanosaston, johon sitten soitin. Virkalija ei edes osannut lukea Barclay-pankin sekistä, että se oli espanjalainen - luuli sitä ensin englantilaiseksi (pankki tietysti onkin) ja väitti, että kestää 5 viikkoa ennen kuin rahat on tilillä (kestää 5 päivää, kun valuutta on euro). Lopullisessa siirrossa näkyy lukevan Barclay Italia. Että se niistä virkailijoista...