Virustorjunta poisti Autorun.inf... nyt ei kovalevy lähde toimimaan.. PLZ AUTA!!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi zappan 13.09.2009.

1. zappan

zappan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei,

Mulla on ollu käytössä vanhan läppärin kovalevy ja sitten sinne oli tullu virus. Virus torjunta kysyi mitä tehdä... taisin painaa delete ennen kuin tajusin mitä tein.

Nyt sitten ei lähde käyntiin kun isken sen usb kautta koneeseen. En nää missään mitään asemia enkä pääse mitenkään tietoihin käsiksi.

Mitäs tässä on tehtävissä? Olen ihan blondina tällä hetkellä. Tarvitsisin kipeästi tuolta tietoja käyttööni ja olen ihan epätoivoton asian suhteen.

Please auttakaaaaaaaaaaaa!!!!

2.  
  3. Overseen

Overseen Guest

Autorun.inf on vain automaattisen ohjelman käynnistystiedosto, esim. jonkin asennusohjelman tms. Se on puhdas tekstitiedosto, jolla ei ole mitään tekemistä sen kiintolevyn näkymisen kannalta.
    Kun laitat sen ulkoisen kiintolevyn kiinni USB-porttiin, kuuluuko siitä ääntä ja tunnistaako käyttöjärjestelmä sen levyn. Eli näkyykö "Oma tietokone" näkymässä tai Resussien hallinnassa.
    Sen kuvake on saattanut muuttua erilaiseksi, koska autorun.inf tiedostossa voi myöskin sen muuttaa erilaiseksi.

Joskus usb-liittimet löystyvät ja niitä pitää työntää hieman eri syvyydelle, että saavat kontaktia. Minulla on HP:n läppäri ja on jo kaksi usb-tikkua, joita ei voi laittaa ihan pohjaan, muutoin eivät tunnistu.

Jos et ole asentanut siihen kiinnolle mitään ohjelmaa "juureen", sinulla on luultavammin haittaohjelma koneellasi, koska ne juuri levittävät tuota autorun.inf tiedostoa usb-medioihin. Samalla sinne kyllä kopioituu paljon muutakin:(

Teeppä laitteistolle täydellinen virus/haittaohjelmien tarkistus, katso/pyydä ohjeita kyseisiin ongelmiin varatulta keskustelualueelta!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.09.2009

Jaa tämä sivu