mikä olisi hyvä virustorjunta + palomuuri ohjelma koneeseen (kaspersky, norton). saa olla myös maksullinen. mulla on nyt kaspersky internet security 6.0 (kannattaakohan jatkaa tän käyttämistä) mielellään suhkot kevyt ja tehokas. Käyttöjärjestelmä on windows xp home. Pikaisia vastauksia, kiitos
Hyvä valinta, ja kannattaa jatkaa. Nyt voit huokaista helpotuksesta, ja keskittyä itse koneen käyttöön
Kapersky on kyllä hyvä ohjelma. Mutta jos jossain vaiheessa kyllästyttää ruveta maksamaan virustorjunnasta, niin avast on hyvin toimiva tekele. Itse siirryin avastiin ja zonealarmiin noin vuosi sitten. Aikaisemmin käytin norton internet security 2005 ohjlmaa. Yhtä hyvin tämäkin ratkaisu on toiminut.
Jos Kasperskyn teho miellyttää, mutta hinta ei niin AOL jakaa ilmaista Active Virus Shield softaa joka käyttää Kasperskyn moottoria. http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?
En tiedä mistä johtui mutta tuo Active Virus Shield -ohjelma veti mun koneen ihan solmuun. Asennus onnistui sekä virustunnisteiden päivitys. Mutta sitten kun käynnistin koneen uudestaan kone käynnistyi erittäin hitaasti ja vaivalloisesti. Sain koneen kuitenkin käyntiin ja skannattua kyseisellä ohjelmalla (ei löytynyt mitään). Käynnistin koneen taas uudelleen ja se jumittui ennen kuin edes kuvaa tuli näytölle. Buuttasin koneen ja nyt se käynnistyi "Tervetuloa" -valikkoon saakka (pikakuvakkeet eivät tulleet näytölle), hiiri toimi mutta mikään muu ei toiminut. Buuttasin varmaankin parikymmentä kertaa ennenkuin kone käynnistyi normaalitilaan (käynnistys oli hidasta). Sen jälkeen heivasin Active Virus Shield -ohjelman hittoon koneesta ja putsasin kaikki sen tekemät merkinnät. Asensin takaisin ilmaisen AVG 7.5 -virustorjuntaohjelman ja kone toimii taas kunnolla.
Itse olen ton AVS:n asentanut vissiin neljään eri koneeseen ja kaikissa se toimii erinomaisesti. No onneksi markkinoilla on vaihtoehtoja ongelmien ilmetessä.