Virus mesenä?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi viinukka 14.04.2010.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. viinukka

viinukka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on tässä nyt toista päivää semmonen ongelma että yks päivä koneeseeni tuli noita vakoiluohjelmia ja viruksia joita oon poistanut. Jossain mese tiedostossa oli troijalainen ja piti sitten mese poistaa kokonaan. Ei meinannut eka millään saada poistettua mutta lopulta sain ja asensin uudelleen ilman mitään ongelmia. Jouduin kuitenkin toisen kerran mesen poistamaan koneeltani. Nyt sitten, koitin kolmannen kerran asentaa mesen takaisin, tuloksetta. Lataus onnistuu kyllä mutta sitten tulee että messenger on jo asennettuna koneeseen, vaikka ei ole. Käynnistin koneen uudelleen ja koitin mesen asentaa uudestaan, taas sama homma. Se herjaa että mese olisi asennettuna jo koneessa. Mesen olen ohjelmat ja toiminnot kautta poistanut, lisäksi program files kohdasta olen käynyt kaikki mese hommelit poistamassa, joten siellä ei pitäisi enään olla mitään. Siltikään en saa meseä enään asennettua joten olen alkanut epäilemään että joku virus tai joku haittaohjelma on jotenkin tekeytynyt muka meseksi ja kone luulee sen takia että mese olisi asennettuna koneessa.

Olen käyttänyt koneessani superantispywarea, anti-malwarea, ccleaneria, panda securitya, avastia, ad-awarea.. Jotkut noista ohjelmista on löytäneet viruksia sun muita koneestani ja niitä on saatu poistettua mutta tuo mese ongelma on edelleenkin.

Koneessani on nyt asennettuna virustentorjuntaohjelma ESET, joka on myöskin löytänyt noita haittaohjelmia mutta mikä ihme tuossa mese hommassa nyt mättää? Onko se virus vai mikä ja miten ihmeessä saan mesen asennettua?

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu