VirtualDub Direct Stream Copy & AC3 sekä Keyframet...

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Duel 21.11.2002.

1. Duel

Duel Guest

Jos valmiista DivX/XviD pätkästä joka on siis varustettu AC3 äänillä ottaa Audio puollella AVI Audio Direct stream Copy tuleeko AC3 mukana ilman hämminkiä. Mun toosalla äänet kuulu ainaki ihan normaalisti, mutta utelen nyt varmuuden vuoksi josko tämä prosessi muutta jotain "kriittistä"...

Ja sitten vielä tuohon kysmään liittyen: Onko sillä merkitystä jos DivX/XviD keyframeja ei kunnioita eli aloittaa kopioinnin kohdasta jossa ei ole keyframea ja samaten lopettaa sen kohtaan joka ei ole keyframe? Jälleen kerran mulla toimi ilman ongelmia (eli äänet pysyy mukana ja kuvassa ei ole mitään häikkää), mutta onko tämä "suositeltavaa"?

2.  
  3. Wire

Wire Guest

AC3 tulee ihan ok mukana. Audio valikosta pitää valita "AVi audio" vaihtoehto. Se ei muuta mitään.

Ei ole suositeltavaa katkoa Ei Keyframe kohdasta juuri tuon ääni/kuva synkin takia. Muutenkin niitä keyframeja on suht tiheässä ja itse ainakin otan tyhjää pelivaraan n. 5mb juuri tuon keyframen takia että sitten saan katkaista leffan sopivasta kohdasta.

4. Duel

Duel Guest

Tässä tapauksessa kyse ei ole elokuvan katkaisusta vaan lyhyen samplen teosta ja aloitus/lopetus on kohdat on aika tarkkoja eli keyframet ei käy. Kuten sanoin keyframeja ei "kunnioitettu" mutta toistossa ei ollut siitä huolimatta mitään ongelmia. Lähinnä minua kiinnostaa tietää tuleeko siinä mitään ongelmia (muussa kuin toistossa esim. jos rupeaa myöhemmin vaikka editoimaan tiedostoa jne.) jos keyframen mukaan ei pelata tiedostoa pätkittäessä...

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.12.2002

Jaa tämä sivu