VirtualDub 1.9.5/divx 6.8.5 neuvoja kaipaa hän.

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Sanappa82 20.12.2009.

1. Sanappa82

Sanappa82 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Editoin vanhat kysymykset pois.

Olen toiminut tämän oppaan mukaisesti.
    Kiitos muuten oppaasta, oikein hyvä ;)

Kaikki ongelmat johtuvat siitä että mul on eri versiot codekista ja virtualdubista kuin oppaan tekijällä.
    Eli siitä ei tarvitse mainita ;)

Antakaas vielä lyhyt kooste tuosta Nth pass pakkauksesta ja siihen liittyvistä asioista.
    Tai sitten lyhyesti koko projekti liittyen näihin versioihin.
    Veikkaan että monet muut kaltaiseni amatöörit tulevat miettimään samoja asioita ;)
    Sehän olisi jollekkin aika helppo homma. Vähän editoi tota vanhaa opasta parista kohtaa.

Tarvitseeko Multipass, 1st passia edes tehdä? (jos tarvitsee, miksi)
    Sitten kun tulee se Nth pass kohta, eli toinen kierros.
    Mä pistän kylmästi qualityn insanelle, eli parhaimmalle.
    Sitten kun se on pyöräytetty läpi, niin miten jatko jos haluaa tehdä uudestaan ja parantaa laatua, eli 3 pass, tai 4 pass jne?

Pitääkö vain avata se tiedosto jonka juuri tein Nth passilla.
    Audioksi ei tarvitse enää valita muuta kuin pistää se stream 1 siitä, eli käyttää sitä samaa ääntä jonka olen jo siihen laittanut.
    Filttereihinkään ei tarvitse koskea enää koska ne on säädetty jo kohdilleen ekan Nth passin kohdalla.

Pitääkö siitä vain valita codecci (divx), ja säätää quality ja Nth pass sieltä.
    Ja eikun savea vain. Toisinsanoen pakkaan uudestaan sen tiedoston jonka juuri tein.
    Onko se noin yksinkertaista?
    Mietin vain että jos noin toimii, niin sehän pakkaa vissiin tiedoston uudestaan ja eikö sillä tavalla kuvanlaatu kärsi?

Ja... tarvitseeko job listiä käyttää tässä versiossa ollenkaan. Jos tarvitsee, miten se toimii. En yksinkertaisesti ymmärrä miten sinne saa lisättyä tavaraa.

Viimeksi muokattu: 21.12.2009
  2.  
  3. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Tietääkseni enemmän kuin 2 passia on turhaa hifistelyä.
    Xvidissä on ns turbo mode joka tekee ekalla passilla videosta pika-analyysin.
    Toka passi on se varsinainen pakkaus kierros jolloin käytetään ekan passin statistiikkaa itse lopullisen videon tekooon. Tällä metodilla saavutetaan aika tarkka keino määritellä kohdevideon koko esim 700Mt.

Voithan tietysti määritellä lisää passeja, mutta laadussa ei tietääkseni saavuteta paljon parannusta.

Jo pakatun videon pakkaus on tietysti mahdollista, mutta videon laatu ei siitä parane.

4. zeppo

zeppo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    2-pass on hyvä jos teet määrätyn kokoisen videon.
    Itse käytän kiinteää 1-pass 1500-bittivirtaa.
    Tällöin et voi vaikuttaa tiedoston kokoon.
    Toinen vaihtoehto on quantizer-asetus, 3 tai 4 tekee hyvää jälkeä.
    Divx tekee nykyään minun silmin parempaa jälkeä kuin aikaisemmin käyttämäni xvid.
    Mutta kokeile itse....

Viimeksi muokattu: 08.02.2010
  5. Sanappa82

Sanappa82 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, mie testailin eri passeja, en näe mitään eroa 2 ja 3 passin välillä, joten 2 passia on oikein jees symsteemi, divxiä kun käytän. Laadun asetan tietenkin parhaimmalle ;)
    Mikähän idea on ylipäätänsä tehdä enempää passeja.

Löysin jopa keinon käyttää job listia, helpottaa kummasti kun voi yön aikana tehdä kaiken :D

Kiitokset kaikista neuvoista.

Viimeksi muokattu: 09.02.2010

Jaa tämä sivu