1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

VirtualDub 1.6.15 ongelma (äänet väärin ajastettu)

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi perk3le 24.07.2006.

  1. perk3le

    perk3le Member

    Liittynyt:
    09.03.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin taas kaivattais apua täältä eli ideana olis laittaa kiinteet subit leffoihin jotta voisin katsoa niitä dvd-soittimelta joka toistaa xvid formaatit. Tein tekstien liittämisen kyseisellä ohjelmalla sekä näiden ohjeiden mukaan:http://www.nefernetti.com/divx-kiinteet-tekstit.htm

    Tekstit kyllä on sen jälkeen kiinteenä videon kanssa, mutta äänet tulee päin prinkkalaa. Mikä meni vikaan?
     
  2.  
  3. Michelin

    Michelin Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2003
    Viestejä:
    407
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuon samaisen ohjeen ihan lopussa on vielä kohta jossa kerrotaan miten tehdä jos on epäsynkkaa. Sen avulla minä olen saanut lähes kaikki onnistumaan.
    Kun avaat tiedoston niin sulla on varmasti tullut jonkunnäköinen varoitusteksti VBR äänistä..?
    Kokeile tuon ohjeen mukaan, pitäisi onnistua.
     
  4. perk3le

    perk3le Member

    Liittynyt:
    09.03.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Katos en tota ole huomannukkaan! pitää koittaa kunhan pääsen töistä kotiin. Kiitos sulle
     
  5. perk3le

    perk3le Member

    Liittynyt:
    09.03.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimihan se, mutta leffan koko pieneni 700 megasesta 500 megaseen... mites se tolleen. windowsin ominaisuuksien mukaan kuvan laatu ei muuttunut mihinkään
     
  6. Siku

    Siku Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    822
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun video pakataan uudelleen, kuvanlaatu heikkenee aina. Se, että resoluutio tai FPS ei ole muuttunut, ei kerro vielä kuvanlaadusta mitään. Bittivirta on se mikä ratkaisee, ja bittivirran aleneminen vaikuttaa myös suoraan tiedostokokoon. Tämän takia pakatun videon tiedostokoko on pienempi, eli se on pakattu pienemmällä bittivirralla.
     
  7. jippii12

    jippii12 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaihdat sen vitualdubin virtualdubMOD:iin niin ei tule noita ääniongelmia.

    Ja siitä tiedoston pienenemisestä, itse olen huomennu sen aika käteväksi, ei heikennä kuvanlaatua niin paljoa että mun silmä huomais, ja saa ängettyä jopa 10 avia yhelle dvd:lle
     
  8. perk3le

    perk3le Member

    Liittynyt:
    09.03.2005
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Virtualdubmodiahan mä käytänkin ja sain tuon ääni ongelman korjattua.
     

Jaa tämä sivu