1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vinyylit cd:ksi

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi confusa 25.02.2006.

  1. confusa

    confusa Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En tiedä onko tämä osio oikea paikka mun kysmykselle. Onko täällä siis ihmisiä, jotka ovat yrittäneet siirtää/kopioida vinyyleistä musaa cd:lle? Kannattaako moiseen ryhtyä? Olisi paljon hyvää musiikkia,joka siten tulisi kuunneltavampaan muotoon, vaikka vinyylit ovatkin jo historiallisen arvokkaita.
     
  2.  
  3. ricardo

    ricardo Guest

    Jos sun vahvistimesta löytyy sopiva lähtö,niin siitä vaan piuha äänikortin line in liitäntään.Tarvittava ohjelma esim. ilmainen Audacity hoitaa homman.
     
  4. confusa

    confusa Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos neuvosta. Täytyypä hankkia kaapeli ja kokeilla. Audacityn latasin jo.
     
  5. elub

    elub Member

    Liittynyt:
    23.03.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  6. confusa

    confusa Member

    Liittynyt:
    25.02.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos tiedosta, olen kuullut muutamilta ihmisiltä että on näitä firmoja, jotka tekevät tämän homman.
    Kiitokset myös "ricardolle" Audacity-vinkistä. Olen tehnyt jo tuntitolkulla musiikkia nimenomaan tuota ohjelmaa käyttäen ja tulos on ihan ok. Ostin ainoastaan sen audiokaapelin, 6 euroa, ja paketin hyviä -r cd levyjä. Ja nyt voi kuunnella nostalgialla vanhoja nuoruuden levyjä. Meidän vinyylit näyttävät olevan suhteellisen hyväkuntoisia, joten olen tyytyväinen.
     
  7. ricardo

    ricardo Guest

    Kiitokset kiitoksista.Harvinaisen omatoimiselle kysyjälle vielä pikku vinkki.Hyväkuntoisiinkin LP-levyihin sisältyy bonuksena aina tietty määrä naksahduksia ynnä muita rätinöitä.Olet kai huomannut,että valtaosan niistä voi poistaa näillä ilmaisohjelmillakin.
     

Jaa tämä sivu