pystynkö skypen mikin kautta ohjaamaan äänen omiin kaiuttimiin? eli tarkoituksena pienimuotoinen kotistudio kavereiden kesken. tarvitsenko mahdollisesti jotain lisä ohjelmaa kyseiseen tarkoitukseen vaiko miten menetellään?
Otapas käynnistä-valikosta run-toiminto, ja kirjoita kenttää sndvol32. Äänen saat kuulumaan kaiuttimista kun otat mikrofoni-sliderin alta ruksin pois kohdasta mute/mykistetty. Jos nauhoittaa haluat, niin sama ruksi pois tuolta recording puolelta (options->properties).
Kysyn nyt täs samas oman kysymykseni: Kun laitan mikrofonin sille tarkoitettuun reikään koneen takana tai edessä (molemmissa vaaleanpunainen mikrofonipaikka) niin kone ei tunnista ääntä. kun esim messengeris yritän puhua jollekkin niin tulee viesti että ääntä ei havaittu. kun yritän nauhottaa tolla windowsin äänennauhotusjutulla niin jos kuuntelen samalla musiikkia niin se tallentaa sen musiikin siihen ei mun mikrofonista sanomaa ääntä ollenkaan. ja oon kokeillu kaikkiin reikiin koneen takana mikrofonia muttei toimi. mistä johtuu? edit: typo
OQO: valitse nauhoituslähteekis Microphone In (Mic-in), ei siis what-u-hear tai stereo-mix käynnistä -> suorita -> sndvol32 options -> properties/ Asetukset -> Ominaisuudet ja sitten recording/nauhoitus kohtaan pallo ja OK sitten vaan select/valinta ruksi siihen mikrofonin kohdalle.
kirjoittaessani tuon sndvol32 tuonne niin tulee vaan: "kohdetta sndvol32 ei löydy. varmista että kirjoitit nimen oikein ja yritä uudelleen.Etsi tiedostoja valitsemalla etsi käynnistä-valikosta." Ja muutenkin multa on yhtäkkiä hävinny se windowsin oma äänitys ohjelma, sekä kaikki pasianssit sun muut pelit :S oon voinu poistaa ne vahingos mut miten saan nyt sitte ton mikin toimiin?
Ne hukatut tiedostot saa palautettua Windows:in asennuslevyltä. Tai sitten lisää/poista ohjelmat add/remove programs ja sen alta lisää/poista windows:in komponentteja(?) add/remove windows compontents alta, Apuohjelmat/accessories alta pitäisi löytyä pelit. http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html tuo käynnistä -> suorita -> SFC /scannow etsii puuttuvat tiedostot, en vain ole aivan varma tutkiiko se ääninauhurin tai vastaavien tilannetta.