Vikaa näytönohjaimessa??. Kiire!!

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Hezusch 17.12.2005.

1. Hezusch

Hezusch Guest

Eli pisteitä tossa 3dMark ohjelmassa ei tule ilmeisesti tarpeeksi... Näytönohjaimena 6600gt 128. Prossuna AMD athlon XP 3200+ (barton). Parhaimmat pisteet 2803 ja kuulemma pitäis päästä helposti yli 3k , jopa tonne 3700 asti. Onko kortti siis viallinen (olisi viellä mahdollisuus palauttaa...)?? Prossun lämmöt on rasituksessa hirveet, jopa lähellä 80 astetta. Onko sillä vaikutusta?? Ostin tänään cooleriksi Nexus AXP-3200:sen. Oliko hyvä ostos? Pitänee ruveta asennus puuhiin.. Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka viittivät vastata!!

2.  
  3. Hezusch

Hezusch Guest

tiedän kyllä että kysyin jo periaatteessa samaa aikaisemmin mutta pointtina onkin että voiko kortti siis olla viallinen... palautus oikeus olisi viellä... viittis palautta kun on kuulemma hinta/laatu suhteeltaan hyvä. ja laitoin jo uudet ajurit eikä auttanu.

4. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mikä piirisarja sulla on? Mulla on VIA:n valmistama ja siinä on yhden sivuston mukaan sellainen käytäntö että aina kun uusi näyttis asennetaan, täytyy piirisarjan ajurit asentaa myös tai voi esiintyä ongelmia.

http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/src/download.html

Tuolla ohjelmalla näet piirisarjan eli Chipsetin.

EDIT: Linkki ei pelittänyt, tuon pitäisi.

Viimeksi muokattu: 17.12.2005
  5. Hezusch

Hezusch Guest

Jep eli everestillä katoin ni näytönohjaimen tyyppi olis VIA/S3 UniChrome. Tuotako tarkoitit? Mistäs tohon päivitykset/miten ja mistä poistan vanhat?

6. 161203

161203 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla tuli itella leadtekin 6600 gt 128Mb 3D mark 05 2960 pistetta ja kyl mul oli kaikki mahdollinen asennettu oikein. prosuna on athlon 64 3500+ ja mulla oli mahdollisuus vaihtaa toista toinenkin samanlainen ohjain mut ei muuttunut.Kyl toi on ihan normaali, tietty voit kokeilla laittaa nayton ominaisuudet ja sielta openGl ja direct3D suoritus kyvyt taysille ja kokeilla uudestaan markin.

anteeks noi pilkujen puuttumiset aan ja oon paalta.kasasin juuri varakoneen ja siin on viel saata mista.

7. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo itseasiassa tarkoittaa emolevylle integroitua näytönohjainta, mutta tuostakin voi jo päätellä että VIA-piirisarja sielläkin. Katso vielä sillä Everestillä sieltä Emolevy -> Piirisarja sitä NorthBridge kohtaa, esim. mulla on VIA VT8378A UniChrome KM400A.
    Ajurit saat tuolta:

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&OSID=1

Tarkista että tuo viimenen numero löytyy sieltä tuettujen listalta, ei tietääkseni haittaa vaikka siellä ei olisikaan esim. tuota A:ta lopussa, kunhan vain KM400 jne.

8. Hezusch

Hezusch Guest

Eli siellä lukee:
    North Bridge VIA UniChrome KM 266 Pro / KM400(A) / KN400(A). Pitääkö noi vanhat ajurit siis ensin poistaa jostain?

9. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei tarvitse.

10. Hezusch

Hezusch Guest

Eli laitoin ne ajurit ja kesken 3dMarkin tuli ilmotus display windows lost focus?? eli mitäköhän toi tarkoittaa? Meniköhän jotain nyt väärin? Pisteitä anto kuitenkin 2755 eli eipä nekään parantunu...

11. BlackL7s

BlackL7s Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä nää moderaattorit säätää?!?Mää käsitin et me puhuttiin näytönohjaimen modaamisesta ja tässä toisessa jostain ihan muusta?!?!?!?!??!?!??!?!

Ei tainnu Jannejt lukea koko keskustelua...Ohjailee vaan topicin mukaan...sry vaan =)

12. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo jotain meni nyt väärin, siellä oli kolme eri asennuspakettia, voit kokeilla niitä kaikkia koska niissä näköjään luvataankin soveltuvuutta kaikkille VIA-piirisarjoille. Kun tuossa luki että KM 266 Pro niin se pisti vähän ihmettelemään, siellä sehän tarkottaisi että koneesi muisti toimisi 266mhz (esim. mulla KM400 ja muistit toimii 400mhz) se ehkä selittäisi miksi 3D Mark tulos on alakanttiin :/

Kokeile asentaa jompikumpi niistä muista paketeista.

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=1&CatID=1070

13. BlackL7s

BlackL7s Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    -WK- entinen keskustelu suljettiin ni jatketaan tästä vai pistänkö yksitystä?

14. aalio

aalio Guest

0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    mulla on amd 3700+ 2.5g ja näyttis 6600gt ja pääsen 3000 pongoon..(noin).. pitäis olla uusimmat ajurit

15. Hezusch

Hezusch Guest

hmmm... Mistähän ton näkis? Everestillä? jos ni mistä sieltä? Olihan tossa mullaki kuitenkin KM 266 Pro / KM400(A)... vai meinaako mitään? Jos viellä vähäsen jaksaisit opettaa tyhmää... :)

16. partsu

partsu Guest

no ei taida ihan normaalit olla mä sain 3296 3dmark05, ku mulla on amd sempron 3100+, nvidia geforce 6600gt pci e 128mt(vanhentuneet ajurit)

17. Hezusch

Hezusch Guest

hehe. Kokeilin sit noi kaikki ajurit ja viimesellä sain reippaat 1000 pojoo... sen jälkeen laitoin taas sen ensimmäisen eli ilmeisesti kanssa uusimman jolla sain ensin 2750 pojoo (ennen kun koeilin tota vikaa), mutta nytten enää 1200... eli jotain meni tossa säätäessä pieleen... Se kysy siinä installointi vaiheessa että installoidaanko agp ajureita tai jotain (en innostuksissani edes lukenut kunnolla) eli voiko ne nytten olla väärin?? Jos on ni mistäkösän sitä sitten sais uudet jotka toimisi?? Vai auttaako järjestelmän palauttaminen? Formatoida en viittisi ku on tommonen 200+gigaa tavaraa kovalla... Eli jos nyt joku osais auttaa niin APUA! Vetäsin tossa jo näyttiksen ajurit uusiks mutta ei ollu siitäkään apua

18. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "anteeks noi pilkujen puuttumiset aan ja oon paalta.kasasin juuri varakoneen ja siin on viel saata mista."

Jep,taitaa puuttua space-näppäinkin siitä...;)

Omassa koneessa toimivat tälläiset ajurit näyttikselle:Xtreme-G ja ne ovat aivan mahtavat...käy katsomassa:http://www.tweaksrus.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=127&Itemid=41/

19. Hezusch

Hezusch Guest

Nyt en taas ymmärrä. Kokeilin tota need for speed mostwandettia ja se pyöri vähintään yhtä hyvin kun ennen eli ei pätkinny yhtään ja melkein kaikki asetukset maximissa... eli näyttääköhän toi 3dmark nyt ihan oikeen? meinaan et jos sain tossa testissä jotain 1200 pojoo niin kuinkas toi peli sir rullaa...

20. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Kokeile uudestaan Markkia...

21. juuzo

juuzo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eiköhän 2803 pojoo 6600gt:ltä 3dmark05:ssa ole ihan oikein. Lämmöistä en osaa sanoa.

Jaa tämä sivu