Viiruksia tulee ja menee.

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Lodiago 04.04.2005.

1. Lodiago

Lodiago Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitäs olette mieltä onko sillä oikeesti jotain elämää suurempaa merkitystä jos koneeseen jää uudelleen nimettyjä viruksia. Oon ainakin itse pärjännyt aivan hyvin vaikka niitä silloin tällöin napsahtaa ja vaikka niitä ei käytössäni oleva F-Secure internet security 05 kykene poistamaankaan.
    Olen ymmärtänyt että kuitenkin uudelleen nimeämien tekee niistä joka tapauksessa toimintakyvyttömiä. Lähinnä on ehkä jopa hieman huvittavaa et niistä mesotaan niin kauheella volyymillä.

Oon aina pitänyt huolen tietoturva päivityksistä ja suoja softan kunnossa sekä tärkeistä tiedoista varmuuskopiot koneen ulkopuolella. Ainahan kunhan varmuuskopiot pysyy ajantasalla voi ja joskus on ihan kivakin formatoida koko roska ja vetää kaikki uusiks.

Ja vaikka on tullut käytyä aikalailla millä sivuilla vaan milloinkin huvittaa ja kaiken näköisiä viruksia pompahtelee siellä sun täällä niin ei muuta kun hymyilyttää et taaskos joku pöpö kolkuttelee. Kone poksuttaa ihan samaan tahtiin kun ennenkin ja varmasti lujaa, en ainakaan itse huomaa mitään eroa. Onko mulla käynyt sitten vaan todella hyvä tuuri vai ottaako ihmiset liikaa stressiä?

2.  
  3. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eipä mullakaan mitään ihmeellistä koneelle ole iskenyt viimeaikoina, eikä tule kun muistaa pitää virusturvan ajan tasaala (NIS'05). Minusta tuntuu että ihmisille tulee niitä viruksia juuri sen takia että he eivät stressaa yhtään, eli eivät vaivaudu päivittämään softiansa. Esimerkkinä kaverini joka on tietokoneiden kanssa ollut tekemisissä jo vuosia ei omistanut minkään laista palomuuria/virussoftaa ja mietti miksi Elisan ADSL ei toimi. Soitteli sitten asikaspalveluun ja kyseli että mikä mättää ja kertoi luuriin että ei koneella ole mitään antivirusohjelmaa, asiakaspalvelu tietenkin kehotti semmosen hankkimaan mutta kaveri ei uskonut vieläkään "ei siitä mitään hyötyä ole" ja halusi varmistaa asian vielä minulta ja parilta muulta kaverilta, kylläpä oli hauskaa sillon :)

4. revenb

revenb Guest

Kyllä mua ainakin repii kaikki ylimääräinen koneella,työstän yleensä asiaa siihen asti että kone on puhdas.
    Onneksi kaikilla ei ole noin kevytkenkäinen asenne tietoturvaan ja just tollanen asenne aiheuttaa sen että kaiken maailman pöpöt leviää helposti.
    Takuulla näistä asioista ei mesota turhaan!!!

5. Lodiago

Lodiago Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No ehkä se on sitten kevytkenkäistä mutta kunhan pitää tärkeät tiedot varmuuskopioituna ja softat päivitettynä ja esim ghostilla käyttiksen varmuuskopioituna niin mitä voi enempää tehdä ei se vaahtoaminen auta asiaa. Itse ainakin henkäsen kerran syvään ja kevyt hymy päälle ja ajattelen et hei se on vaan softaa jos joku virus tulee kolkutteleen.

6. jersi

jersi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no tyylinsä kullakin.. :)

7. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Tulee tosta kevytkenkäisyydestä tietoturvaan mieleen 60-70 luvun asenne seksitauteja kohtaan...nyt AIDS tappaa ihan kunnon kädellä porukkaa vuosittain maailmalla. Kumi/palomuuri haittaa vaan menoa. :)

8. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    [bold]Lodiago[/bold] on ilmeisesti vielä välttynyt pahimmilta pöpöiltä kun voi niille kerta hymyilläkkin. :) Vaan odotas kun koneellesi pääsee pöpöjä jotka kaatavat koko koneen, hidastavat kaikkea mahdollista toimintaa ja kaiken lisäksi levittävät henk. koht. asioita ympäri nettiä ja roskapostia sun omilla sähköpostiosoitteilla.

Haluaisin sen jälkeen nähdä iloisen ilmeesi... Sehän on vain softaa... :)

Eli ei se ihan turhaa oo tuo pöpöjen vastaan taisteleminen.

9. Lodiago

Lodiago Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    [bold]Onko mulla käynyt sitten vaan todella hyvä tuuri vai ottaako ihmiset liikaa stressiä?[/bold]

No ilmeisesti on käynyt tuuri tai sitten internet käyttäytymiseni on hieman kuitenkin ollut hillitympää..tiedä häntä.

Mutta hei älkääs nyt ottako tosta mitään elämää suurempaa ongelmaa. Voisiko joku joka asenteestani ei oikein välitä, kertoa että mitä enemmän voin enään asiaan tehdä en mielestäni mitään. Kaikki on siis tehty omalta kohdalta, kevytkenkäistäkö?. Tarkoitin "se on vaan softaa" lauseella sitä asennetta mikä mielestäni tulee ottaa eikä ensimmäisenä alkaa kirkuun jos jotain pöpöjä tulee johonkin kotikoneelle ne pitää vaan hoitaa veks siten miten pystyy.

Mielestäni asian voi hei ottaa ihan rennostikin, varmasti ainakin niin kauan kun pöpöt pysyy monitorin sisäpuolella! Jos pöpöt alkaa tuleen monitorista läpi juma...ta mun kämppään niin sit saattaa meikäläinenkin hermostua ihan tosissaan :)Ja hei AIDS miten se liittyy tähän asiaan? Mittasuhteet on mielestäni aika erilaiset.
    Myönnetään että stressasin alkuvaiheessa ensimmäisten pöpöjen kanssa mut huomasin vaan äkkiä ei kannata pilata päiväänsä moisesta. Elämässä pitäisi ainakin olla jotain tärkeempääkin:)

10. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Jos pöpön torjuntaohjelmat ja palomuuri on kunnos ni ei muuta kuin surffailua terveen maalaisjärjen kera. Eli hieman tarkkailla millaisilla sivustoilla käy ja mitä hiirellä klikkailee.

Ja jos sinne pöpö sattuu eksymään/pääsemään ni huolehtia siitä että se varmasti kans tuhoutuu koneelta pois. Niitä ei todellakaan kannata jättää koneelle pyörimään sillä perusteella et kone pelaa ja kaikki on hyvin koska se saattaa kostautua myöhemmin esim. koneen täydellisellä kaatumisella tai tiedostojen tuhoutumisella.

Eli siis ei niistä tarvi koko ajan stressiä ottaa mut kannattaa huolehtia että kone on ja pysyy puhtaana.

11. shield

shield Guest

Puhdas kone on aina puhdas kone. jos ei suojaudu vastaan, on vaarassa joutua itse levittäjäksi. eli vaikka muiden käyttäjien takia suojautumaan.

12. Lodiago

Lodiago Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Virustorjunta/palomuuri on tietenkin aina ajantasalla ja tarkistan koneen aina silloin tällöin spybot/adawarella jne...

Dvd:llä on tallessa kaikki tärkeät ohjelmat/tiedostot sekä ghostin avulla olen taltioinut valmiit puhtaat käyttikset jotka ovat aina päivitetty mahdollisimman lähelle nykyhetken tarpeita. 1 käyttis taltio on heti käyttiksen/perusohjelmien/ajurien asennuksen jälkeen ja toinen on sit aina semmonen johon lisään kaiken mahdollisen mitä tarvitsen.
    Ohjelma on erittäin hyvä kunhan sitä oppii käyttämään sen jälkeen ei käytännössä tarvitse ainakaan hirveästi ottaa paineita pöpöistä kunhan vaan pitää käyttiksen viimeisen(puhtaan)taltion jemmassa. Kun virus jota ei saa pois kunnolla poistettua niin ei kun ghost sisään ja viimeisin taltio niin kaikki taas hyvin, no more pöpötius. Suosittelen lämpimästi.

Niin ja mites muuten asia on että kun virus uudelleen nimetään niin onko se vielä toimintakykyinen? En ainakaan itse niinkuin jo alunperin kerroin ole huomannut mitään ihmeellistä vaikka uudelleen nimeetyjä on jäänyt koneelle???

13. Lodiago

Lodiago Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuli tossa vielä mieleen että joko joku puupää on jossain keksinyt sellaisen viruksen joka pystyy oikeasti vahingoittaa konetta rautatasolla esim.pääsee biossiin tekeen omia viritys/virransäätösovelluksia jne..

14. jhvisto

jhvisto Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no, se ainakin on testattua, että kiintolevyn saa fyysisesti tuhottua seuraavalla konstilla-> win98 tai ainakin semmonen missä on vielä command.com. sitten hexaeditorilla sopivista kohdista muutellaan, vóila, kone buuttaa aina itsensä kun command.com käynnistetään. (koulussa testattu opettajien johdolla) ja 200:nen kerran jälkeen ei command.comia pystynyt ajamaan kun boottisektorista->20% kokonaismäärään asti fyysisiä naarmuja ja BÄD SEKTOREJA... :D en suosittele.

15. 0siris

0siris Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä nuo avast! Home Edition, ZoneAlarm ja Microsoft AntiSpyware ovat pitäneet koneeni niin puhtaana, ettei ole pöpöjä pahemmin tarvinnut katsella. Silloin tällöin niitä kyllä tulee, mutta eivät kauaa kerkeä koneellani olemaan...

Jaa tämä sivu