Eli tahtoisin kysyä onko jollain omankäden tietoa Viewsonicin pikselitakuusta kun suomen takuuasioista vastaava Infocare väittää että ei ole pikselitakuuta (kyseessä yksi punainen pikseli) sittemmin sanoivat joo jos se on musta (kysyivät ensin minkävärinen sanoin punainen) jokatapauksessa vähän ristiriitaista informaatiota kun viewsonicin omilla sivuilla takuuehdoissa sanotaan näin: "Note on Pixel Defect Policy: For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II. On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”)." aika selkeetä pässinlihaa näyttäs olevan mutta vastaan väittävät ja sanovat että en osaa englantia ^^ hih joskus koulussa stipendin ko kielestä saaneena huvittava kommentti
Ei ole omakohtaista kokemusta Viewsonicista, mutta yleisellä tasolla; eivät varmaan tahdo "ojentaa" sulle heti uutta monitoria, jos siinä on yksi punainen pikseli. Olen täällä lukenut, että jollei se viallinen pikseli ole keskellä ruutua tai muualla todella häiritsevässä paikassa, niin niitä pitää silloin olla hieman enemmän ennenkuin meneen vaihtoon. Joillakin merkeillä niitä "saa" olla esim. reunoilla jonkun verran. Offtopic : Jostain syystä lähes jokaisessa atk-liikkeessä missä olen asioinut ja joutunut vaihtamaan tavaraa, niin se on todella rasittavaa puuhaa. Viimeksi Tietoasemasta ostamani tuuletin hajosi ja piti väitellä myyjän kanssa asiasta 5 min. täydessä kaupassa lauantaina ennen kuin antoivat uuden. En tosta viimeisestä englanninkielisestä lauseesta saanut täyttä selkoa, mutta kannattaa varmistaa, että yksikin viallinen pikseli riittää näytön vaihtamiseen ja sitten vaan purnaamaan niin paljon ja kauan, kunnes suostuvat vaihtamaan. Ja kannattaa mennä myyjän ohi, vaikka myymäläpäällikön puheille valittamaan asiasta, jos asia ei etene. Joskus pelkkä sen mainitseminen saa niihin liikettä... Tässä hieno lausahdus niiden sivulta: "Tavoitteemme on tuottaa niin laadukasta palvelua että asiakkaidemme ja kumppaniemme odotukset ylittyvät jatkuvasti. "
Itselläni offtopic ongelmia liikkeessä kun kovalevy hajonnut meni 3kk niillä sitä tutkiessa ajatella jos se olisi ollut ainoani... sama näytönohjaimen kanssa Mutta joo aion kyllä purnata tuon asian selväksi asti koska vaikuttaa että infocare yrittää lähinnä luistaa jotenkin tekemästä töitä... tosin näytöstä puuttunut dvi kaapeli tuli kyllä päivässä postilaatikkoon kun siitä huomautin kyseessä siis viewsonic va2012w 20" widescreen näyttö myöskin lievää taustavalon häilymistä havaittavissa noin 1 - 2 kertaa päivänaikana puuh toivon että en ostanut sutta =D
Voi olla jo vähän vanha juttu mut eikös tuo standardi oo että saa olla 2 viallista ali pikseliä. Mutta ei yhtään kokonaan pimeetä. Eli kun sulla on punanen se pikseli tarkottaa että alipikseli on hajalla eli ei kuulu takuuseen enneku niitä on enemmän ku 2... Näin minä käsittäsin asian.
Pikselitakuu riippuu näytön valmistajasta, joillakin riittää yksi kuollut pikseli, toisilla niitä täytyy olla enemmän. Kaikilla valmistajilla tulee tietenkin jossain vaiheessa pikselitakuu vastaan, koska jos kuolleita pikseleitä löytyy kovin monta, on näytössä laatuvirhe, ja suomen lain mukaan tällöin virhe on korjattava tai annettava vastaava tuote tilalle. Kun ostin noin pari vuotta sitten Benq näytön, niin siinä oli yksi kuollut pikseli, aivan näytön keskellä. Ilmoitin asiasta Benq:n suomen edustajalle ja he lähettivät heti uuden näytön kotiini ja hakivat vanhan pois. Jollet pääse infocaren kanssa tyydyttävään tulokseen, niin ota yhteyttä kotikuntasi kuluttajaneuvontaan ja ilmoita infocarelle, että tarvittessa viet asian kuluttajanvalituslautakunnan päätettäväksi.
Just ton takia kannattaa tilata monitorit Anttilasta,voi heti lähettää takaisin jos on häikkää eikä maksa mitään
Aivan. Olen ainakin itse ollut anttilaan pirun tyytyväinen. Tuotteita saa halvalla ja edullisella osamaksulla. Palvelu pelaa ja myyjät ovat aina ystävällisiä. Isot liikkeet ovat aina mukava paikka ostaa, ainakin verkosta. Ei paikanpäällä lauantaina klo 14.00..
Niinhän se osin riippuu, mutta nyt on puhetta juuri tietyn valmistajan takuusta. Ja nuo ISO 12406-2-luokat sitovat kaikkia valmistajia, eli jos luvataan näytön olevan esim. luokkaa 2, vähintään siitä speksistä pitää suoriutua. Tuossa Avangion lainauksessa annetaan ymmärtää, että näyttö on luokkaa 2, jolloin siinä saisi speksin mukaan olla vähintään 2 totaalisen rikkinäistä pikseliä ja 5 rikkinäistä osaväriä (enemmänkin, jos iso näyttö). Yksi pikselihän siis muodostuu aina kolmesta alipikselistä: sin, vih ja pun. ( http://www.viewsoniceurope.com/data/63/I13406e2.pdf#search="ISO 13406-2 class II" ) Mielestäni lainauksessa kuitenkin sanotaan, että ViewSonic ylittää luokan 2 vaatimukset, eikä salli yhtään kokonaan rikkinäistä (musta/valkoinen) pikseliä, mutta ei kerrota mikä on raja yksittäisten osavärien kohdalla (esim. punaisena palava).
"For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II." = Kaikki alipikseli viat (punainen tai vihreä tai sininen) ovat takuun alaisia ISO 13406-2 standardin luokan II mukaan. "On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”)." = Kokopikseleissä ViewSonic ylittää standardin vaatimukset eikä salli yhtään kokonaista kuollutta pikseliä (pysyvästi tumma tai kirkas) jotka koostuvat punaisesta, vihreastä ja sinisestä ali pikselistä. Näin vapaasti suomennettuna... Kyl tuon mun mielestä aika selkee tapaus on tuon mukaan. Pitää odotella lisää kuolleita pikseleitä...
Juu. Bulldog:in mukaan pari kirkasta / jumiutunutta pixeliä ei ole vika vaan niiden laatu pitää juuri arvioida standardien: LCD-näytöille: ISO 13406-2 ja CRT-näytöille ISO 9241-3/7/8. Ehkä hieman asian toistoa, mutta esitin oman kantani sillä minulla on yksi kirkas pixeli omassa LCD:ssä ja sen takia BDOG:ssa sitä ei vaihdeta.
Bulldog oli kyllä ainakin aiemmin tunnettu siitä, etteivät millään haluaisi hoitaa takuuasioita kunnolla, ellei asiakas ole erityisen sitkeä. Vähän samaa vikaa on muutamalla kaverilla ollut Verkkokauppa.com:ssa. Ilmeisesti katteiden tiputtaminen pieneksi poikii omat haittapuolensa? En nyt haluaisi mainostaa yksittäistä myyjää, mutta itse olen siirtynyt käyttämään Tietoasemaa, jossa takuuasiat ovat aina hoituneet yhdellä soitolla/käynnillä, ilman uhkailua kuluttajaviranomaisilla tai lakimiesarmeijalla. Lisäksi siellä näytöillä on 0-pikselitakuu.