Täällä on eräät haukkuneet F-securen tuotteita oikein urakalla. No nyt taas lisää vettä myllyyn. Uusin Mikrobitti on testannut uusimmat virustorjunta softat ja niinhän siinä on käynyt että ei se F-secure ole sen huonompi kuin Nortonkaan vaikka erittäin moni on ollut toista mieltä. Mutta kaikesta huolimatta HYVÄÄ UUTTAVUOTTA kaikille täällä käviöille ja jatketaan samaan malliin mielipiteiden vaihtoa.
Ei kait nuista oo kumpikaan huono! Toisilla ei vaan välttämättä toimi esim. F-secure yhtä hyvin kuin Norton...
Ja tuota F-securea jaettiin MBnet rompulla joten tuosta puoluettomuudesta en menisi takuuseen =) Mielestäni Norton sekä F-secure ovat paisuneet kuin pullataikina erilaisten "hyödyllisten" ominaisuuksien takia ja vuosittainen lisenssirumpa yhdistettynä siihen pitää ainakin minut erossa molempien firmojen antivirus softista.
norton 2002 oli ehken paras mitä olen käyttänyt, 2003 versiota en ostanut ja nykyiset o liian tehokkaita tähän. Ja f-securen tuotteista olen vain sitä mieltä niitä käyttäneenä, että ei näin.. Tosin, hienoa työtähän pojat tekevät, plus f-securen sivuilta kattelen kaikki virusjutut. Ite ohjelmalla on oikein vaan suosittelisi, törmännyt niin moneen virukseen mille ne eivät tee mitään. edittiä: antivir on koneella, olen enemmin kuin tyytyväinen, ja vielä lisäksi maksuton... voipi olla että on parempia, mutta en tunne minkäänlaista tarvetta vaihtaa. Ja mielipiteiden vaihtelu on loistavaa ainakin näissä asioissa, tuskin kuitenkaan on niin yksiselitteistä mikään.
Mulla on tällähetkellä käytössä Norton 2004. - Hyvin on toiminu. - Kaverille laitettiin kans Norton 2004, mutta sillä se ei oikein halunnu ruveta toimiin... : ) http://www.jpekkam.com/keskustelu/phpBB2/viewtopic.php?t=77 http://www.jpekkam.com/keskustelu/phpBB2/viewtopic.php?t=59
Mulla on kahdessa koneessa norttonit eli 2004 ja toisessa 2005 vuosimallia ja hyvin toiminut. F-securella sain vain koneen sekaisin kun joku spy remover ohjelma oli poistanut securen backdoor jutskan vai mikä lienee olikaan? ja meni hermot sitten siinä samalla. Eli suomeksi en osannut käyttää securea, mutta norton toimii rähmä käpälälläkin hyvin.
Alusta asti tottunut Nortoniin, olen kokoeillut muitakin mutta Nortoniin kun tottunut niin ei kehtaa vaihtaa. Helppo käyttöisyys se varmaan on in noissakin jutuissa. Työ koneessa on taas kylläkin F-Secure. Eipä noita kyllä paljon käytössä huomaa kumpaakaan.
Ei varsinaisesti kuulu tähän, mutta ainakaan toi testi ei anna kovin ruusuista kuvaa Nortonin palomuurista http://www.firewallleaktester.com/tests.htm. Microbitissähän noi kaikki testatut ohjelmat oli noita monitoimipaketteja, joihin kuuluu niin virustutkat kuin palomuuritkin. Vaikkei F-secure ollutkaan mukana, niin luulen ettei sen palomuuri olisi pärjännyt yhtään paremmin.
Vaikka mitä sanottais niin norton hidastaa minulla konetta huomattavasti enemmän f-secureen verrattuna. Siis virus/palomuuri.
Nää nyt on aika mielipidehommia, itse en pidä f-securen softista ku ovat turhan persoja muistin perään ja niiden hallinta on jotenkin kovin "suppeaa"...