Mikäs se on se videotykki joka kannattaa ostaa leffojen katseluun ja pelaamiseen? Budjetti noin tuhat euroa...
Moi, tonnilla sä saat montakin hyvää vaihtista. Suosittelisin et ostat Full HD tykin, mutta tonnilla et saa 3D:tä full HD tykkiin. Mahkuja ovat esim. EpsonEH-TW3200, Optoma HD-LV20, Optoma HD 20, Optoma HD200X, BenQ eri malleja. Noista ite ottaisin Optoman LV20 koska siinä on hyvin valoteho ja mä tykkään DLP tykin väritoistosta enemmän, korostan tämä on vain mielipiteeni tosin pohjautuu kokemukseen mut silti. Toinen vaihtis on Epson 3200. Eli esim. Optoma HD20 on suomen myydyin sit on Epson 3200 mut Optoma LV20 vetää kummankin ohi ihan just ellei jo tehnyt sitä. Optoma voittaaa kuvanlaadussa mut epson voittaa optiikan säädöissä on nimittäin ainoa noista missä on linssinsiirto, eli tykin ei siis välttis tarvi olla kuvan keskellä ja sen saa passattua screenille helpommin. Erot eivät kuitenkaan ole ihan päätähuimaavia.Toivottavasti tämä auttoi. Ja kysy pois jos jokin askarruttaa!
Kiitos hyvästä vastauksesta! Auttoi paljon! Päädyin tuohon Epson EH-TW 3200:seen. Kävin verkkokaupan myymälässä ja kuvanlaatu oli tuossa Epsonissa mielestäni huomattavasti parempi kuin Optoma HD20:ssä. Ja lisäksi käytän tykkiä vain tietokoneelta, joten LCD tekniikka on ymmärtääkseni siihen tarkoitukseen parempi..? Avaan uuden viestiketjun, jossa kyselen mistä kannattaa ostaa kangas, teline jne...
Moi voin kertoa sulle mistä se kannattaa ostaa mutten halua mainostaa julkisesti. Mikä kangas sulla on hakusessa? Ostitko jo sen tykin vai onkse vasta suunnitelmissa? Ehkä vertailukelpoisemmat tykit ovat Optoma HD20LV ei pelkkä HD20 tuon Epsonin kanssa, mut hyvä jos pystyin auttaa
En oo vielä tilannut, mutta tilaan kaikki tällä viikolla. Kankaaksi ajattelin n.90" motorisoitua laajakuvakangasta mustilla reunoilla. Tämä oli ainoa jonka itse löysin alle 300eurolla: http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/projektorit-ja-projektorikankaat/projektorikankaat/MOUNTCS90E/media-mount-90-projektorikangas Ja tän ajattelin ostaa kuvansiirtoa varten: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/48313/dcfbk/Cypress-CH-107TX-RX-HDMI-CAT6-HDMI Telinettä en oo vielä keksiny, mutta kattoon kiinnitettävä sen tulisi olla ja hyvä vertikaalinen säätö... Kerro toki mistä kannattaa ostaa! Jos et halua täällä kertoa, ja jos jaksat, niin laita vaikka viestiä elohopea_81@hotmail.com Kiitos paljon!
Toi valkokangas kannattaa tehdä itse, jos vain tela pysyy kädessä. Saat isomman ja edullisemmin. Tuskin huomaat eroa kuvanlaadussa halpaan kankaaseen nähden. Itse tein 110 tuumaisen / 244x142cm 16:9. Tikkurillan Harmony G499 sävynä, joka soveltuu paremmin yli 1000e tykeille. (vähemmän harmaa kuin paljonkäytetty H499) 12mm MDF levy pohjana ja puiset reunalista jotka maalasin mustalla. Hintaa valkokankaalle tuli välineiden kanssa 90e. Laadukas 106 tuumainen kangas maksaa noin 700e. Laadukkaalla tarkoitan, että voi havaita kuvan paremmaksi kuin itse tehdyssä. Ero on olematon jos huone on täysin pimeä (niin kuin kotiteatterin kuuluu olla)