Haluaisin siirtää videoklippejä kännykkään. Olen muuttanut ne oikeaan muotoon, mutta soitin valittaa, että videotiedosta liian suuri. Kokeilin pienentää sekä pikselikokoa, että muistikokoa, mutta sama virsi. Mitä pitää tehdä? Puhelimeni on Siemens SX1.
Vähän tarkemmin. Mihin muotoon muunsit videot? 3gp? rm? Mikä resoluutio videoissa? Entä bitrate? Minulla tuli nokia 6260:lla sama valitus kun käänsin videota 90 astetta ja sovitin sen puhelimen näyttöön. Ja rm oli tiedostomuoto. Suosittelen lonely cat gamesin ohjelmaa nimeltä smartmovie. Sillä saa videot koko näytölle ja paremmalla laadulla (xvidinä). Lisää infoa täältä: http://my-symbian.com/7650/applications/applications.php?fldAuto=819&faq=4
Mikä pitää olla esim. tiedonsiirtonopeus olla, jotta se siirtyisi kännykkään. Siirsin yhen pätkän, mutta aluksi näky mustaa sitten pari kuvavälähdystä(n.20% koko informaatiosta). Eli mitkä ovat ne ominaisuudet, jotka pitää olla, jotta kännykässä näkyisi? 3gp-muotoon olen muuttanut.
Siirtonopeudella ei ole mitään väliä, kunhan vain saat tiedoston kännykkääsi. Vika on sitten itse tiedostossa. Kokeileppa nokian multimedia converteria, se muuttaa videon automaattisesti oikean kokoiseksi ja sillä koodatut videot pitäisi toimia puhelimessa 100% varmuudella. Mikäli tämäkään ei tuota tulosta, niin sitten en kyllä osaa sanoa. Yksi vaihtoehto olisi etsiä siemensin sivuilta lisätietoa asiasta.
Konvertoin tuolla nokian ohjelmalla, mutta se muutti ne avi-muotoon, eikä kännykkä edes tunnistanut sitä videoksi.
Nyt sulla on kyllä joku eri ohjelma sitten käytössä, multimedia converterilla saa tallennettua _ainoastaan_ 3gp muotoon.