Tarkoituksena olisi siis rajata videosta mustat sivut pois, kuva itse on jotain 4:3 kokoluokkaa, mutta siitä on tehty 16:9 ja siksi mustat reunat. Eli siis millaisella ohjelmalalla mustat reunat rajataan pois? GIFiä kun olen tekemässä niin olisi hienompaa jos siinä näkyisi vain se tärkein eikä kera reunojen.
Onnistuu vaikka ilmaisella VirtulDub:lla, mikäli video vain on formaatissa, jonka ko. ohjelma osaa avata. VD:ssä pitää lisätä joku filtteri (vaikka mitään tekemätön NullTransform), jotta videota pääsee rajaamaan. Joissain ohjelmissa, joilla animoituja GIFejä tehdään, voi myös rajata tai muokata kuvaa.
Virtualdub onkin jo koneella, ja jostain luin että filtteri siihen pitää laittaa. Eli pitääkö mikä tahansa filtteri laittaa päälle, että videota voi alkaa rajaamaan? Btw, kiitos vastauksesta.
Käsittääkseni mikä tahansa filtteri kelpaa, ainakin kaikki, joita itse olen kokeillut, mutta ellet halua tehdä kuvalle mitään filtteröintiä, se Null Transform lienee paras valinta. Eli kun video on ladattu ohjelmaan, paina CTRL-F, ja kun joku filtteri on listalta valittu, oikeassa alareunassa näkyy aktiivisena Cropping-nappi, josta aukeavat rajaussäädöt. Videon käsittelytapana ei filtteröitäessä voi olla Direct Stream Copy.