Otsikko on vähän huono, mutta ongelmani on seuraavanlainen. YouTubessa videot näytetään siinä tietyssä "vakioikkunassa", jolloin heikkoresoluutioiset videot näyttävät yllättäen kehnolta. Sen takia kysynkin, että onko mahdollista saada pieniresoluutioinen video(vaikka 320×240) esim. 640x480 videoksi niin, että alkuperäinen resoluutio säilyy ja "turhat" pikselit jäävät sitten mustana taustalle? Toivottavasti joku ymmärsi.
320 x 240 videossa ei ole yhtään turhaa pikseliä. Muutenkin liian vähän. Huonolaatuisesta videosta et saa parempaa nostamalla resoluutiota.
Kyllä se on täysin mahdollista. Itse olen muutamia vanhoja pokkarilla kuvattuja (320x240)videoita laittanut dvd-levylle elokuva muotoon. Tarvitsen videoeditointi ohjelman jossa on muutama videoraita.Jätät alimmaisen raidan tyhjäksi ja tausta väriksi musta ja nostat ylimmäiselle raidalle sen klipin jolle määräät sen alkuperäisen resoluution esim 320x240 ja riippuen editonti softasta määräät projektin kooksi (minun tapauksessa 720x576) ja renderöit videon ja lopputuloksena on video 720x576 koossa jonka keskellä on 320x240 kokoinen video ja joka näkyy alkuperäisessä koossa niin että laidoilla on mustaa.