Videon katkaiseminen?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ford 21.05.2004.

1. ford

ford Guest

Minulla on video jonka käänsiin mpeg muotoon jotta olisin voinut polttaa sen vcd:lle, mutta eihän se mahdu seedeelle. Eli se pitäis saada poikki, mutta miten. Olen lukenut aikasempia topikkeja mutta niiden ohjeiden kanssa noin 16sekunnin pätkä viä noin 200megaa tilaa joten ei taida kaikki olla ihan kunnossa. Jos joku viitsis kertoa missä on vika ja miten tämä hoituisi olisin perin kiitollinen.

2.  
  3. NeFer

NeFer Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. ford

ford Guest

Kiitti vinkeistä. Noi on opeteltu ja osaan nyt homman. Vielä kerran kiitos.

edit: kirjotusvirheet

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 21.05.2004
  5. m77

m77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja jos haluaa tehdä homman vielä helpommin löytyy sellainen ohjelma kuin dvtool, siitä klikkaat vasemmalta file processor, valitset function: split file, avaat tiedoston siihen ja sieltä oikealta liu'utat tuon lengthin kohtaan josta leffa menee sopivasti kahteen osaan. Siellä alhaalla lukee koko ajan kuinka moneen osaan se on menossa. Sitten vaan painetaan starttia ja odotellaan hetki...

Viimeksi muokattu: 21.05.2004
  6. ford

ford Guest

Kyllä toi on nyt ihan tarpeeks helppoa jo mulle, kun osaan sen...mutta ei tuokaan varmaan paha ole!

7. ford

ford Guest

Noniin sitten seuraava ongelma: Eli kun minulla on avi muotoinen video joka on 700megaa. Tarkoitus olis myös siitä tehdä vcd, mutta videon koko kasvaa aivan tolkuttomasti. Nyt kun tuon katkasun osaan niin voisin kyllä katkoo 1,2-1,4 gigan videoita, mutta tmpgenc kun kääntää tuon avin mpeg:ksi (vcd) niin sen koko onkin jo yli 3gigaa. Ja sen pätkiminen ei enää auta kun tuo 1,5gigaa ei oikein mahdu cd:lle. Eikai minun pidä 4 cd:lle yhtä 90min videoo änkee. Onko minulla asetukset päin metsää vai kannattaako kokeilla jotain parempaa ohjelmaa? Etukäteen kiitokset minulta...

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  9. ford

ford Guest

tuo on aika vaikea ohjelma...varsinkin kun tekstitystä ei tavis, mutta eiköhän se tästä ala sujuun...ISO kiiitos sinulle!

10. ford

ford Guest

Noniin nyt on tuollakin ohjeella kokeiltu...muuten kaikki hyvin mutta mihin jäi äänet?

11. arilai

arilai Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löytyisköhän ilmaista ohjelmaa, jolla voisi VOB-tiedostoja leikata yhtä helposti kuin VirtualDubilla aveja? Jos haluaisi leffasta esim. vain muutaman kohtauksen, niin ei tarvitsisi konvertoida koko leffaa. Tuo dvtoolin split file ei ihan niin kätevä kuitenkaan ole.

12. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Chopper XP. Tai sitten Mpeg2Schnitt.

Jaa tämä sivu