videokanavan signaalin muuttaminen JVC videoissa

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Ruco 23.03.2003.

1. Ruco

Ruco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi! Mulla on JVCn HR-J781 hifi-videot. kun laitan videot päälle kanava 4 (siis suomen 4) hukkuu ja videokanava näkyy sen päällä. Eli 4:sta on mahdoton nauhottaa kun videot on päällä.. Joissain JVCn malleissa on takana ruuvi jota vääntämällä saa videokanavan signaalin muutettua (oon toisilla JVCn videoilla tehnyt näin koska oli sama ongelma),ettei kanavat oo päällekkäin, mutta tossa mallissa ei oo!..
    Onko mitään muuta vaihtoehtoa kun viedä säädettäväks liikkeeseen?? :)

Kiitooos:)

2.  
  3. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Se "ruuvi" voi löytyä myös koneen sisältä.

4. Ruco

Ruco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joskus oon ihan huvinvuoks purkanu vanhat videot, ja sieltä löytyy (muutama) :) ruuvi, mitä voi väännellä asettaakseen jotain...
    taitaa mennä ihan hakuammunnaks sen signaaliruuvin ettiminen?? Vai olisko hyvä säkä ja se saattais olla merkitty jotenkin:) ?

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Tuskin on merkitty (paitsi osanumerolla), eli tarvitaan "älykäs arvaus" tai huolto-ohje.

6. Portsu73

Portsu73 Guest

Jossainhan sen saa muutettua kaukkarilla.

7. juspak

juspak Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt en ihan ymmärrä alkuperäistä kysymystä... Siis lähtötilanne on kai tämä: tv on päällä, videot on kiinni. Seuraavaksi laitetaan videot päälle, jolloin nelosen ohjelma katoaa ja sen tilalla näkyy videon kautta tuleva kuva. Ymmärsinkö aivan väärin?

Jos ymmärsin oikein, eikö ongelma silloin ole ennemminkin tv:ssä kuin videoissa? Hae silloin nelosen kanava uudelleen ja viritä videokanava jonnekin aivan muualle (esim viimeinen kanavapaikka 69, 99, 00 tms).

Itse olen joutunut vääntämään videoiden kanavaruuvia vain joskus muinoin, kun antiikkiset telkkarit eivät virittyneet kaikille nykyisten kanavien taajuuksille.

8. pjh

pjh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En oo JVC videoita käyttänyt, mutta kyllä olis ensimmäinen kerta kun videon rf-lähdön kanavapaikkaa pitäisi muuttaa ruuvammalla jotain potikkaa sisältä. Kyllä sen kanavan saa muutettua aivan varmasti jonkun menun alta tai sitten etupaneelin nämisköillä. Joka tapauksessa käyttöohjeen sivu 1 osa 1 kappale 1 kertoo asian taatusti.

9. Ruco

Ruco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    juspak: Joo juuri niin kuin sanoit tossa. Siinä on vaan sellanen juttu vielä, että ihan mihin tahansa siirrän videon kanavan "karkuun" niin ongelma tulee perässä samaan paikkaan...

Asetuksista ei löytyny mitään mikä viittaisi itse videokanavan signaalin muuttamiseen...

10. Ruco

Ruco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löytypäs taas ratkasukin=) ohjeissa ei mainittu mitään signaalin muuttamisesta, mutta herra asiantuntija kaupassa sanoi oikeet ohjeet =)
    Kiitos kaikille avuista =) !!!
    Kaukosäätimellä muutin signaalin 36 -> 50, 36 on myös 4:sen taajuus..
    Vanhoissa videoissa on kuulemma ainoa mahdollisuus säätää ruuvilla, mutta vähän uudemmissa toimii pelkästään kaukosäädin setti.

Viimeksi muokattu: 25.03.2003

Jaa tämä sivu