Kädestä päivää! Mulla on suht uusi kone, 2,8 Ghz ja näytönohjaimena GeForce4 Ti 4200. Käyttöjärjestelmä on Windows XP. Olen yhdistänyt Philipsin 32´laajakuvanäytön ja näytönohjaimen S-video kaapelilla. No problem. (kiitos tälle palstalle, alkuvaikeuksia kyllä oli!!!) Nyt ongelma on seuraavanlainen: Kun katselen frendiltä lainattuja leffoja tv-ruudulla, ilmenee ajoittain sellaista ongelmaa, että kuva "nykii". Varsinkin silloin, kun elokuvassa on sellainen kohta, jossa kamera liikkuu nopeasti. TV-ruudulla se näyttää siltä, että siihen tulee 1-2 sellaista vaakaviivaa ja sitten se kuvaruudun alaosa tulee "hetken perässä"!?! Monitorilta katsottuna kuva näyttää olevan ihan ok (ei nyi), mutta tv:ltä katsottuna siinä on edellä mainittuja ongelmia. Ymmärtääkseni noi filet on olleet jotain divx / xvid avi tiedostoja... vieneet tilaa noin 700 megaa. Olen yrittänyt pyörittää leffoja sekä Windows MediaPlayerillä että DivX soittimella. No can do! Osaisko joku jelpata?!? Mistä toi vois johtua?!? Valoa päivään, Thanks, M
kuinka pitkä sun S-vvideo kaapeli on? jos se on yli viisi metrinen niin nykiminen voi johtua siintä, tai sitten kaapelin huonosta laadusta.
toi DivX Player on kyl aika huono...koitas BSPlayer tai paras olis WinDvd (maksullinen). Voisit tietty koittaa ajaa Järjestelmätyökalut -> Levyn eheytys(Disk Defragmenter), auttaa myös välillä
Mä en usko, että toi eheytys ainakaan auttaa?!? En mä sitä kyllä koskaan ole tehnyt, mutta kyllä tosta koneesta sen verran potkua löytyy... Uuden kaapelin mä tietysti voisin käydä ostamassa. Se kaapeli tosiaan on sellainen seitsemän euron, kymmenen metriä pitkä hässäkkä! Itse kelailin, että se vois johtua siitä, että tosta näytönohjaimesta loppuu potku?!? Miten sen sais toimimaan niin, että tietokoneen monitorilla ei näkyisi mitään ja se ajaisi sitä kuvaan vaan tv:lle?!? M
Kuulostaa aika tutulta, mulla oli samoja ongelmia omalla Radeonilla. Kokeile ajaa vaikka jotain Winampin visualisointia telkkarilla ja kato pyöriikö.. Mulla auttoi se että otin "extended desktopin" pois päältä ja klone-moodiin (en tiedä mitä termejä Nvidia sitten käyttää..)
Mitä kodekkeja sulla on? Kokeilappa niitten uudelleenasennsta. Ja asenna alkuperäset divx ja xvid jos on jotain kodekkipakkeja koneella. Auttaa silloin tällöin nykimiseen.
WindowsXP:ssä pitää soitin-prosessin prioritettia nostaa pykälällä normaalista, niin nykiminen loppuu. Tämä tehdään esim. tehtävänhallinnalla. SH