Kyselisin sellaista, et onko kellään kokemuksia, et siirtyykö kamerasta kopioitaessa video kuvaa koneelle, niin myös päivämäärä kuvan mukana..? Itte olen ajatellut, et käyttäis Pinnacle Studio 9 ohjelmaa..
Kyllä pinnaclessa muistaakseni näkyy myös päivämäärä. Olikohan se niin, että hiiri piti tuota tutkittavan leikkeen päälle ja se päivämäärä oli jokin niistä ilmestyvistä tiedoista. Saattaa olla väärää tietoa kun en itse nyt pääse asiaa varmistamaan, mutta 99% varmuudella päivämäärä on mukana, kunhan sen saa esiin sillä ohjelmalla.
Studio 9:ssä klipin perustiedot näkyvät ensinnäkin jo Albumissa jossa näkyy kaikki kaapattau materiaali. Siinä viemällä hiiren osoitin leikkeen päälle näkyvät pvm- ja kellonaikatietojen lisäksi leikkeen aikakoodin aloituslukema ja kesto. Vaihtoehtoisesti hiiren oikealla näppäimen alta voit valita Scene view:n tilalle Comment view jolloin nuo tiedot näkyvät jokaisen klipin vieressä yhtäaikaa. Sitten kun olet siirtänyt leikkeitä aikajanalle vaikkapa monelta eri kaappaustiedostosta niin nuo tiedot saat jälleen esille joko kaksoisklikkaamalla leikettä jolloin avautuu "Leikkeen ominaisuudet -työkalu" (=Toolbox/Modify Clip Properties) tai valitsemalla sama hiiren oikean näppäimen takaa Clip Properties. Tämä on joskus tärkeää jos olet koostanut elokuvasi esim. monen eri nauhan sisällöstä jolloin voi varmistua siitä että materiaali tulee varmasti kronologiseen järjestykseen.
Siis tarkoitin sitä päivämäärää, jonka kamera laittaa videoon automaattisesti, kun kuvataan.. Joka näkyy kuvassa vasemmassa alalaidassa.. Eli, kun kaappaan kuvan, niin se ei näy siinä kaappauksen aikana siellä esikatselu kuvassa eikä sitten itse videossakaan.. Et mistä näkymään päivämäärä myös kaappauksen jälkeenkin..?