Minulla WintTV PVR jossa on mpeg2 encoderi. Kaappasin jo yhden vhs kasetin 720x576 MPEG2 12.0 Mbit/s FULLD 1 VBR. Kaappaus onnistu ihan ok, lukuunottamatta winttv 2000 kaatuu 4 Gigan kaappauksen jälkeen. Video pyöri kohtuu hyvin lukuunottamatta välillä koneen tehojen takia äänen epäsynkkaa. Kone siis 850Mhz Amd ja muisti reilu 300 Megaa win2000:ssa. Erotin äänen ja kuvan toisistaan TMPEncillä. Äänen(mp2) muutin CDex:llä RIF Wav muotoon. Kuvan(m2v) taas avasin DVD2AVI ja tallensin d2v projektiksi, jonka muutin VFAPIConvertilla. Tämän jälkeen pakkasin virtual dubilla videon(wav ääni mukana) xvidillä. Lisäsin filttereiksi SmartDeInterlace, blur ja resizen 640x400. Oisko kellään ehdotuksia tuon blurrin suhteen mikä olisi parempi filtteri poistamaan analogista kohinaa? Videon siis passasin kahteen kertaan. Videon pakkauksen valmistuttua lopputulos oli käsittämätön: aika pyöri 2,5 kertaa hitaampana, kuva oli kuin hidastettu ja ääni kuului ihan ok, mutta koska kuva meni hitaampaa ääni meni reilusti edelle. Missä mättää?
Avaa kaapattu filu suoraan DVD2AVI:lla ja muxaa mp2 irti, BeSweet GUI:lla muutat MP2->MP3 ja VDubilla Ääni ja kuva yhteen. Itse kaappailen ATI:n All-In-Wonder Radeon 8500DV:llä 15.0Mbit/s Constant Bitratella ja interlacena. ATI:n oma softa osaa splitata esim.2g:n filuihin kaappaukset onneksi. FAT32:n tiedoston maksimi koko on 3,99G, kaatuminen johtuu sulla siitä varmaanki. Pakkauksen hoidan VCD:ksi TMPGEncillä. SVCD:t DVD2SVCD:llä ja CCE:llä, hieman soveltaen ja jälki on aika hyvää. Tosiaan ton DIVX-pakkaamisen kanssa en ole hirveästi jaksanut päätäni vaivata. SVCD on formaatti mitä suosin.
Kiitos, täytyy kokeilla tuota. Onko tossa DVD2AVI:ssa muxattu mp2 tiedosto pääte .mpa. Entä miksi tmpeg heittää seuraavan virheen kun sillä yrittää multiplexata tv-kortilla kaapattua mpegiä: xx s packets cause buffer underflow. The MPEG file might cause error when it played. Ja tämän jälkeen ääni rätisee xx sekunttia lopusta.
Voiko kuvanlaatua verrata alkuperäisiin VHS filmiin? Itse olen hankkimassa tuota WinTV PVR:ää tai WinTV PVR 250. Jos joku kehtaisi niin voisiko laittaa ohjeet, mitä ohjelmia tarvitaan ja miten säädöt ym. kannattaa laittaa kun oon aika sekaisin?! Aloittelijalle helpot ohjeet... =) Saisko sellaiset tuonne Artikkelit osastoon vai joko on?
Jos vedät esim 12 Mbit/s mpeg2:sta niin tulee suht samanlaista kuin alkuperäinen materiaali, mutta kun joudut pakkaamaan esim. svcd:ksi kuvan laatu heikkenee huomattavasti.
Olen käyttänyt tota wintv2000:ta ja tuntuu että se on sen softan vika. Eikös kuitenkin ntfs:n pitäs hoitaa yli 4 gigaset?
Kyllä, NTFS hyväksyy teratavujen kokoiset tiedostot. Mutta Avi:n (kuten myös wav:in) kohdalla voi tulla vastaan omia rajoituksia (netistä lainattua): "The 2GB limit is not imposed by FAT formatting but instead by the values used by Microsoft's AVI stream wrapper. It was assumed originally to have been the FAT-16 limitation but it has been possible to format a drive to use larger than 2GB partitions but the AVI stream wrapper has not changed. There are still capture cards which are limited to 2GB file sizes despite the fact that people are using FAT-32 or NTFS because the AVI wrapper has some hard coded limits on file size." ja "The header for an AVI file includes a 32 bit AVI file length, imposing a restriction of 4GB on the AVI file size." Eli eri softilla/käyttiksillä voi olla omat rajoitteensa. Voisi kannattaa vilkaista valmistajan sivuilta, olisiko tuo ongelma tiedostettu ja josko siihen löytyisi joku "workaround".