Verbatim dvd+rw DataLifePlus levyn poltto-ongelma

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PJKuona 29.10.2003.

1. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen kokeillut tehdä kokeilumielessä muutamasta dvd -elokuvastani varmuuskopioita. Ensin olen dvd:n ripannut dvd shrinkillä kiintolevylle. Sitten olen nerolla polttanut ripatut tiedostot tuolle verbatimin levylle - tai siis yrittänyt polttaa.

Joka ikisen polton nero päättää virheilmoitukseen, että poltto on epäonnistunut (burning proses failed... tai jotain). Kaikesta huolimatta levy tuntuisi toimivan philipsin pöytämallisessa soittimessani (dvd 634). Onkohan kenelläkään muulla kokemusta näistä Verbatimin levyistä? Kannattaako niitä jatkossa ostaa? Alunperin ostin Vebatimin levyjä, koska luulin ostavani laatua - nyt olen kuitenkin alkanut epäillä noiden levyjen laadukkuutta.

Vertailun vuoksi kokeilin tietysti polttoa myös Sonyn dvd+rw -levyllä. Poltto onnistui täydellisesti, ilman mitään virheilmoituksia. Myös poltettu elokuva tuntui toimivan täysin.

Dvd -polttavana-asemana minulla on tuo Mitsumi DW 7802 TE Dual Format ± DVD Recorder.

2.  
  3. Adder_78

Adder_78 Guest

Kannattaa päivittää uusin firmware... Ja Neron 6 versioita kannattaa vältellä kuin ruttoa. Niissä on tunnetusti ollut aika paljon bugeja ja niitä varmasti riittää vielä jonkin aikaa...

4. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisiko siis vedettävä johtopäätöstä siihen suuntaan, että nuo levyt on ok tavaraa. Tuntuu vain hieman omituiselta, että Sonyn levyllä ongelmia ei ole, mutta Mitsumin levy takkuaa aina.

Tuohon Mitsumin asemaan ei tietääkseni ainakaa vielä ole uutta firmwarea saatavilla. Ja osuit naulankantaan, minulla on todellakin Neron 6. versio (6.0.0.19).

En tiedä... Ehkä kuitenkin tilaan seuraavan kerran joitain muita kuin Verbatimin levyjä. Kun jokainen poltto päättyy virheilmoitukseen, niin se pistää hieman epäilemään myös levyjen laatua - vaikkakin levyt kyllä ovat toimineet aivan oikein, mutta kuitenkin.

On tietysti hyvin paljon mahdollista, että minun tapauksessani on kysymys vain yhteensopivuusongelmasta Mitsumin dvd -aseman ja Verbatimin dvd+rw -levyjen välillä.

5. NeFer

NeFer Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Yhteensopivuus ongelma saattaa olla kyseessä.
    Verbatim aihiot ovat kyllä laadultaan parhaasta päästä !
    Useimmiten käy niin että jos jokin aihio ei toimi jossain polttimessa niin Verbatim on se joka toimii.
    No, poikkeus vahvistaa säännön :)

6. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Verbatimin DVD-R levyissä on kyllä ainakin kahta eri mediakoodia; MCC on sitä huippulaatua, CMC on kohtuu skeidaa...DVD+RW:stä en tiedä.

7. Adder_78

Adder_78 Guest

Ei nuo CMC:t ole verbatimeissa skeidaa... muissa merkeissä kyllä... itse olen kärytellyt nyt kolme 25 kpl tuubia verbatimeja joissa on nuo ns huonommat sisukset ja kaikki ihan tappiin asti ilman mitään onkelmia.

Jossain Neron 6's versiossa on onkelmia muistaakseni juuri tuossa RW:lle poltossa... kannattaa kokeilla jotain muuta poltto softaa taikka sitten vanhempaa Neron versiota (5.xx).

Kyllä tuolle mitsumille löytyy kanssa firmwaretukset. Katoppas tämä postaus:
    http://www.mpegit.net/PBLang40a/post.php?cat=10&fid=1&pid=8&page=1

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.10.2003
  8. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mainittakoon vielä, että käyttäessäni Verbatim DataLivePlus dvd-rw -levyjä poltossa, poltto onnistui kyllä täydellisesti, mutta tuo Philips 634 ei levyä tunnistanut ollenkaan. Valittaa vain että soittimessa ei ole levyä.

En ole vielä saanut käsiini muiden valmistajien dvd-rw -levyjä, jotta olisin voinut suorittaa vertailua. Voi nimittäin olla mahdollista että tuo philipsin 634 -soitin ei kertakaikkiaan tahdo soittaa dvd-rw -levyjä. Vaikkakin joiltakin sivuilta olen lukenut, että pitäisi toistaa - tiedä sitten.

9. Adder_78

Adder_78 Guest

RW kiekoissa yhteensopivuus on heikompi kuin R keikoissa...

10. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noin minäkin sen olen ymmärtänyt. Pitää "uhrata" yksi tai kaksi dvd-r levyä testaukseen jahka saan sellaisia käsiini.

11. Adder_78

Adder_78 Guest

Ja myös polttoasetukset vaikuttaa siihen toimiiko se DVD-soittimessa vai ei. Varsinkin vanhat soittimet tuntuu olevan ronkeleita eri UDF tasoille. Myös toki uudet, mutta useimmat sietävät jo eri UDF tasot.

12. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilin aikani kuluksi eri UDF tasoilla, mutta vaikutusta ei ollut. Taitaa olla tuo Philips sen verran ronkeli noille dvd-rw -levyille ettei ne toimi. Mitään ongelmaahan tuo ei aiheuta sillä aina voi käyttää myös plus levyjä.

13. Adder_78

Adder_78 Guest

Hommaa Pioneerin DVD-soitin niin siellä pyörii vaikka näkkileipä :eek:) Niitä saa parilla sadalla eurolla regionfreenä. ;o)

Jaa tämä sivu