Hei! Olen ajatellut hankkia videotykin pääosin elokuvien katsomista varten, mutta esiin on putkahtanut jo alkumetreillä paljon kysymyksiä. Esimerkiksi tekeekö 1000 euron videotykillä mitään? Ja mitkä ovat tärkeimmät ominaisuudet mitä pitäisi seurata tykkiä hankkiessa? Jos jollakin on hyväksi todettu 1000 euron hintaluokassa oleva tykki kotosalla, kertoisitko mallin. =D Sitten myös digikortti tietokoneeseen kiinnostaisi, mutta olen kuullut, että erityisesti ylen kanavien tekstityksien kanssa on ollut ongelmia. Tiedättekö merkkejä/malleja joissa tekstit toimisivat ongelmitta. Erityisen tärkeää minulle on, että digikortilla saisi myös talletettua hyvälaatuista kuvaa koneelle. =)
Muistaakseni TM:ssä oli jokin aikaa sitten testi videotykeistä. Tulee kalliiksi käyttää kun lamppu pitää uusi kerran vuodessa ja on älyttömän kallis. Muistaakseni satoja euroja. Noita digikortti testejäkin on ollut alan lehdissä. Marssi kirjastoon ja etsi.
Juu. Eli tykkivertailut ja näyttövertailut on mun mielestä siinä mielessä tyhjänpäiväsiä, kun ei sellasia eroja huomaa kun mikroskoopilla. -Ja sillee ne vertailut just tehää. Eli jos rahaa tarvii säästää, nii kato lamppujen hinnat ja mieti paljo käytät. 1500 eskoo maksava tykki voi tulla viidessä vuodessa halvemmaks ku 1000 eskoo maksava mokoma. Itellä ei tykkiä oo, ettei sillee oo kokemusta, mut meinattii ostaa tykki meiän kahvilaa, mut päätettii investoida se hynä uutee tieskarii.