Valven Source pelien kanssa ongelmaa

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi tumoas 28.10.2007.

1. tumoas

tumoas Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin Steamin Orange Boksin preorderina, että pääsisin pelaamaan TF2:sta ennen kuin se julkaistiin. No Orange Boksin kaikki pelit, Portal, Episode 2 ja Team Fortress 2 toimi ihan hyvin julkaisunkin jälkeen, kunnes viime keskiviikkona ei alkanut enää pelittää. Oudointa on se, että en ole asentanut oikein mitään minkä pitäisi vaikuttaa näin. Maanantaina pelasin TF2:sta ja se pelitti ihan täysin, tiistaina en pelannut mitään ja keskiviikkona kun kokeilin pelata niin enään ei toiminut mikään muu kuin tavallinen Half-Life 2. Episodit 1 & 2, Portal, CSS, TF2 ja HL2 Deathmatch ei toimi. Kun pelejä yrittää käynnistää tulee Steamin ikkuna "Preparing to launch Team Fortress 2" tai mikä peli nyt onkaan kyseessä. Tämä ikkuna pysyy kauemmin kuin aiemmin ja katoaa, jonka jälkeen yleensä peli käynnistyy, mutta nyt tulee vain Windowsilta viesti-ikkuna, jossa sanotaan "HL2.exe lakkasi toimimasta, Ongelma keskeytti ohjelman virheettömän toiminnan. Windows sulkee ohjelman ja ilmoittaa onko käyettävissä ratkaisua." Ikkunassa on vain nappi jossa lukee "Sulje ohjelma".

Koneeni on melko uusi, 18.9.2007. otettu käyttöön. Kone on HP:n m8156.sc -mallinen ja siinä on Vista Home Premium.

Pelit siis toimivat ihan täysin ennen keskiviikkoa. Ainoa asia mitä olen asentanut maanantain ja keskiviikon välillä on uusi AIM 6.5, eli keskusteluohjelma.

Olen kokeillut kaikkea saadakseni pelit toimimaan, latasin ensimmäiseksi TF2:n uudestaan, mutta silloin huomasin ettei muutkaan Steam -pelit toiminut. Koitin ladata uusimmat ajurit Nvidian näytönohjaimelle, mutta tämän jälkeen koko steam ei toiminut, joten asensin sen uudestaan ja kaikki pelit myöskin. Tämäkään ei vaikuttanut asioihin mitenkään, Steam kyllä toimii taas, mutta pelit ei. Olen myös käynyt kaikki ohjeet läpi mitä Steamin sivuilla on, että pelit toimivat, mutta niistäkään ei ole ollut pahemmin apua. Olen myös uninstannut BitTorrent -ohjelman ja AIM 6.5:n jos ne olisi jotenkin vaikuttanut asiaan, mutta ei sekään auttanut mitään. Olen myös koittanut pelejä niin, että suljin Nortonin internet securityn, mutta siitäkään ei ollut apua.

Jotenkin alkaa ideat ja mielenterveys loppua.

Tässä vielä windowsin ongelma raportti asiasta:

Jos joku tietää tai keksii miten saisin pelit toimimaan niin arvostaisin todella paljon. Olen melko valmis tässä vaiheessa kokeilemaan mitä vaan. Kiitos.

2.  
  3. EET

EET Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    <<<<<<<mulla on sama propleemi __..--crack--..__

4. tumoas

tumoas Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma korjattu!

Ratkaisu löytyi Valven foorumeilta, ongelma loppujenlopuksi oli jossain shaderapidx9.dll:ssä. Mutta kuitenkin sen korjaamiseen vaan tarvitsi komentoriville tälläisen koodin:

net localgroup administrators NetworkService /ADD
    tai
    net localgroup järjestelmänvalvojat NetworkService /ADD
    suomenkielisessä windowsissa.

5. Tinsku_

Tinsku_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    laitoin tuon tekstin komentoriville mut siihen tulee lukemaan "järjestelmävirhe 5.
    Käyttö estetty. nii mitä pitäis tehä et saan steamin toimimaan se on ollu keskiviikosta asti sekaisin...

6. Fastwork

Fastwork Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    moi, luulisin tietäväni miten saat ne pelisi toimimaan, sinun tarvitsee vain poistaa half-life ohjelmien asennukset ja se siitä sitten.
    Fastwork

7. janizu99

janizu99 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joopajoo ja mites tämä muka sitten auttais? eh

8. Kasvikala

Kasvikala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on sama ongelma että onko muita ehdotuksia
    Kokeilin tätä, tällä kertaa se vaan kesti kauemmin kaatua.

9. Fastwork

Fastwork Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no ootteko yrittäny mani admin plugin 2 kun sen takii peli kaatuu windowsis

10. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pluginista ei ole vielä tullut kakkosella alkavaa versiota. Kaikki muut versiot Mani Admin Plugin v1.2 kaatuvat Windowsilla paitsi 1.2o (näin suurin osa käyttäjistä väittää, vaikka itselläni versio kaataa hl2.exen). Tämäkin johtuu siitä, että versio on betatestauksen alla, eikä toimivaa versiota ole tulossakaan.

Jaa tämä sivu