Joo elikkä ongelmia on yksinkertainen. Eli muuten toimii loistavasti, mutta kun teen "block" toolilla jonkuu palikan JA KYLLÄ, OLEN OTTANUT TEKSTUURIN, niin vedän hiirellä alueen ja painan enter... palikka tulee mutta tekstuuria ei näy(palikan läpi näkyy)... Mikä avuksi? Eli tekstuurit / niiden värit toimimaan pitäs saada... Olin tehnyt joskus mappeja vanhalla koneella ja nyt tällä uudella ei enää toimi nuo värit... AUTTAKAA!!!
Jos nyt ensi kerralla laittaisit vähän selvemmin, mikä on ongelmana. Jos ensin teet blockin block -toolilla, niin sinulla on kaksi mahdollisuutta päällystää tekstuurilla tuo "palikka". Valitset siis työkalun vasemmalla olevasta työkalupalkista. 1) Toggle texture Application - Päällystää valitsemasi blockin tekstuurilla, jonka voit valita aukenevasta valikosta. Mahdollisuus säätää kokoa, sijoittelua jne. Apply suorittaa komennon, eli päällystää palikkasi tekstuurilla. 2) Apply Current texture - Päällystää valitsemasi blockin tekstuurilla, joka näkyy oikealla (current texture) Ja kumpikaan ei toimi, vai mikä on ongelmana?
Joo, ei toimi kumpikaa... elikkä oon kokeillu kumpaakii ja eri tekstuureill monta kertaa mut aina vaa näkyy läpi... Joo, saa auttaa vapaasti...
Jaahas, ongelma onkin siinä että kameraikkuna näyttää 3D Wireframea, eli rautalankamalleja, jossa tietystikään tekstuurit eivät näy. Klikkaa vasemmassa yläkulmassa olevaa namiskaa nimeltä camera, ja valitse sieltä 3D Textured tai 3D Shaded Textured Polygons. Jälkimmäinen on parempi, jos käytät beta/suunnitteluvaiheessa dev-tekstuureita, rajat ja varjostukset näkyvät paremmin. 3D Flat näyttää vain muodot ja blockien pinnat, jne. Toivottavasti ongelma ratkesi tällä.
Joo, kiits! ratkesi tuo pulma... Oisin vaan vielä kysyny että miten saa noita "liikuteltavia" tavaroita tonne mappiin? siis semmosii tölkkei ja roskii ja kaappei ja laatikoit yms... semmosii jotka liikkuu ku kävelet niitä päin, meinaan...
Suosittelisin lukemaan aloittelijoille suunnattuja ohjeita/tutoriaaleja mm. fpsbananasta ja googlea hakuna käyttäen, jotta ei näinkään yksinkertaisia asioita tarvitsisi kysyä. Tämän kerran voin kuitenkin antaa pienen vinkin: Entity -tool -> prop_physics(_multiplayer) (ja sille tietysti world model, sekä käyttäytymistä määrittävät arvot)