Valve Hammer Editor + CS 1.6

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi rockboy 02.04.2008.

1. rockboy

rockboy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro! Mulla olis semmone ongelma VHE:ssä, että kun otan selection toolin käyttöön, niin 2D viewissä se toimii, mutta 3D viewissä se ei reagoi mitenkään. Eli jos koitan 3D viewis valita esimerkiksi spawnpaikkaa, niin se ei "maalaa" sitä sillee punaseks.

2.  
  3. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eihän sen pitäisikään toimia näin?

4. rockboy

rockboy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pitäisihän? :D Siis kyllä mulla ennen toimi juuri tuollee, miten se ei enää toimi. Siis kun 3D viewissä hiirellä painaa jotain vaikka valoa, niin se ei valitse sitä..

Viimeksi muokattu: 03.04.2008
  5. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jaa, sekosin taas itse. Pahoittelut.

Tarkoitat siis tätä:

http://www.fpsbanana.com/tuts/5042

Tosin jos tämä ei toimi ja olet lähiaikoina laitellut uutta rautaa koneeseen, voi ongelma olla paljon syvemmällä kuin voisi luulla. Mutta toivottavasti toimii. :)

6. rockboy

rockboy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En todellakaan tarvii mitää tommosta... Siis huoh... Onko mun alotusviesti muka noin sekava ku ei tajua.. Väännetään nyt rautalangasta.. Siis mulla on yks 3D textured ikkuna.. Ja siellä ikkunassa klikkaan hiiren oikealla valitakseni jonkun jutun, esimerkiksi valo entityn.. Niin oikeasti sen pitäisi "maalautua" punaiseksi, mutta se ei reagoi mitenkään siihen klikkaamiseen..

7. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Anteeksi, että tuhlaan omaa aikani siihen että yritän auttaa sinua, ja juuri tuossa tutoriaalissa fixataan 3D view -ikkuna. Mistäs minä voisin tietää mitä ratkaisua ongelmaan haet.

Mikä versio Hammerista? Oletko konfiguroinut hammerisi oikein? Ja ainakin kerran tehnyt Refresh Content -päivityksen?

Ensinnäkin 3D view -ikkunassa valitaan napsauttamalla hiiren vasenta painiketta, oikealla et tee mitään tuossa ikkunassa. Etkä saa mitään valikkoa siinä avautumaan, toisin kuin muissa 2D -ikkunoissa. Ja jopa itse testasin tämän, joten näin se on.

Viimeksi muokattu: 04.04.2008
  8. rockboy

rockboy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hups, vahingossa kirjotin, että hiiren oikealla.. Asetukset on oikein ja mulla on 3.5 versio.. Ei toiminu kummallakaan versiolla.
    E: Niin.. Elikkä mikä tää refresh content on? Googletin niin löyty source sdk jotain juttuja, mutta katsoppa aiheen otsikko..

9. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eikös Hammeri yleensä tule SDK:n kanssa?

Ja muuten, mitä nyt v 3.5 juttuja lueskelin foorumeilta, näyttäisi että kyseisessä versiossa ei edes ole tuota ominaisuutta. Jos näin on saat tyytyä "vaivaiseen" 2D kliksutteluun, mikä ei tosiaankaan ole vaikeata. :p

10. rockboy

rockboy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hammer ladataan netissä.. Sourcessa ladataan SDK:sta.. Ja kokeilin 3.5, koska 3.4 ei toiminut! Ai ei oo vaikee klikkailla 2D kuvassa? :D Teeppä iso halli, joka on täynnä esimerkiksi pahvilaatikoita niin sieltäpä etsit sen oikean, kun ne näkyy päällekkäin, niin niiden klikkaaminen on mahdotonta

11. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No veikkaisin, että mulla on "hitusen" kokemusta eri peleihin mappaamisesta. Ja se ei ole vaikeeta jos jaksaaa paneutua eri kuvakulmiin ja VisGrouppien käyttöön. :p

Kerropas miten sitten ennen tehtiin nämä asiat ilman 3D -view näyttöjä?

Viimeksi muokattu: 05.04.2008
  12. rockboy

rockboy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis etkö tajua, että jos on tosi paljon eri juttuja mapissa, niin sitä ei välttämättä pysty edes mistään kuvakulmasta valitsemaan, ellei siirrä muita romuja eestä..
    E: Ja kerrotko viel miten texture toolilla maalataan vaan joku tietty seinä? Ku jos 2D kuvasta valitsee, niin se ottaa koko palikan..

13. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tätä varten ovat VisGroupit. Pystyt piilottamaan valitsemasi entityt, brushit, decalit sun muut ja laittamaan myöhemmin takaisin. Suosittelen tutustumaan.

http://developer.valvesoftware.com/wiki/Main_Page

14. rockboy

rockboy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos tiedosta, täytyypä kokeilla. :) Mutta miten maalataan joku tietty seinä, ettei se koko palikka maalaudu?
    E: Ois se kyllä tosi hyvä, jos se selection tool toimisi 3D viewissä.. Tekee hankalammaks nytte. Ja seinätki pitää maalata aina sillee, että tekee halutulla tekstuurilla jonku seinän ja sen laittaa johonki seinään ja carvea käyttää.. :&

Viimeksi muokattu: 07.04.2008
  15. rockboy

rockboy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, no alotin tekee uutta mappia just ja nyt on semmonen ongelma, että kun olen lisännyt noita wadeja, niin mikään muu wad ei tule texture tooliin, kuin cstrike.wad. Olen katsonut kaikki nappulat sieltä texture toolista ja siinä pitäs olla kai semmonenki, että mistä wadista se näyttää ne texturet, mutta se näkyy tyhjänä.. Nyt koitan tehdä esimerkiksi puulaatikoita, niin niiden textuurina näkyy pelkkä valkoinen, eli se ei löydä wadeista sellaista puulaatikkotextuuria, mikä sille on valittu.. Eli miten saisin ne muut wadit "käyttöön", vaikka ne on asetuksista laitettukkin jo.. Oon tätäki kokeillu 3.4 ja 3.5 ei eroja.. :/

Jaa tämä sivu