Moi. kaikki tietäväisemmät. Olen tehnyt kotisivuni powerpointin kotisivuohjelmalla ja liittänyt sivuilleni kuvia. Kuvat ovat pieniä ja niihin olen liittänyt hyperlinkin samoihin kuviin suuremmassa koossa. Ainoa ongelma on nyt se, että kun olen linkittänyt suuremmat kuvat omalle D:asemalle, eikä näin ollen selain näytä suurempia kuvia kun pienen kuvan päältä painaa. Miten ja minne ne isommat kuvat pitäisi linkittää/tallentaa, jotta ne avautuisivat pientä kuvaa painaessa??? Kiitoksia jo etukäteen. Odotan vastauksia innolla.
No aloitetaan vaikka siitä että siirrät kaikki kamat (pikkukuvat + isot kuvat + html:t) serverille. Sitten vaan muokkaat sivujen koodista jokaisen pikkukuvan kuvalinkin kohdasta oikean polun joka johtaa isoon kuvaan...
Näin tekisin itse: 1. Ensin loisin omalle koneelle hakemiston (eli kansion tms) johon tunkisin koko kotisivu-hässäkän sitä mukaa kun se valmistuu. 2. Isot kuvat laittaisin äskeiseen hakemistoon omaan alihakemistoonsa. 3. Sitten tekisin kotisivut valmiiksi linkkeineen kaikkineen siellä omalla koneella(linkit tulisi muistaa tehdä sellaisiksi että ne viittaavat suoraan oikeaan alihakemistoon ilman mitään levytunnuksia alussa). 4. Kun kotisivut ovat valmiit, siirtäisin kohdassa 1 tehdyn hakemiston sisällön alihakemistoineen serverille oikeaan paikkaan. Näin tehtyäsi sivujen pitäisi toimia oikein.
Kiitoksia poijat (tai mistä sen tietää vaikka tyttäriä olisitte), mutta kuitenkin neuvoista. Niiden pohjalta sain sivut toimimaan niinkuin pitikin ja nyt kuvat avautuu suurempina. Tänks, tänks...