Moi, Olen tässä miettinyt kun tuo sähkön hintakin on nykyään niin hel...kallista ,että saako noista LCD:töllöistä valmiusvirtaa millään muulla pois kun vetämällä töpselin seinästä??ei ainakaan omasta LG töllöstä.Jokuhan oli laskenu tuon kulutuksen 37:tuuman töllön valmiustilasta vuodessa.5-10 prosenttia sähköstä menee vuodessa tämän tapaisiin laitteisiin.
Moro. Eipä omastanikaan Samsungin töllöstä saa valmiusvirtaa pois muuten kuin vetämällä töpseli pois seinästä. Sitä olen itsekin ihmetellyt kun sellaista ei löydy. Ärsyttäähän se aina sitä johtoa pois sieltä seinästä vedellä, itse en kyllä ole hirveästi jaksanut muuten kuin, kun on ollut pitkään pois kotoa. Voithan ostaa jonkun jatkojohdon jossa on sellainen kytkin jolla saa virrat pois, jos esim pistorasia on vaikeassa paikassa...
Kannattaa tietenkin laskea että kuinka paljon sitä säästöä sitten tulee jos repii telkkaria joka välissä seinästä pois. LG:n nettisivut kertovat normi 42" digitelkkarille virrankulutusta standby tilassa hurjat 1,4W tämä sitten jaetaan tuhannella niin saadaan 0,0014kW joka kerrotaan vuoden tunneilla tulee 12,264kWh. Sähkön hinnaksi vedän hatusta 9snt/kWh niin television standby tilalle saadaan hinnaksi 1,10376 euroa vuodessa. Sitten kannattaakin miettiä että onko tuo mahdollinen euron säästö sen töpselin repimisen arvoista...
Tonkin vehkeen kaukosäätimen pattereihin menee varmaan enemmän rahaa vuodessa kun mitä sitä käyttämällä säästäisi sähkölaskussa :E
eipä se standby kulutus kaikissa vehkeissä ole lähelläkään puoltatoistawattia, millä ei ole mitään merkitysta, vaan monien laitteiden standby kulutus on luokkaa 5-10w ja tällaisia laitteita voi kotona olla helposti useita niin kertyyhän siitä, tämä kun kerrotaan miljoonalla kotitaloudella ja sadallatuhannella yrityksellä niin kyllä sen takia joutuu melkein yhden reaktorin pitämään käynnissä.