Valitkaahan mulle hinta-laatu-suhteeltaan hyvä telkkari!

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Herban 16.01.2013.

1. Herban

Herban Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!

Muutin juuri uuteen asuntoon ja ajattelin samalla pistää tv-maailmani uusiksi. Haluaisin siis ostaa isomman kuin 45" tuumaisen, maksimissaan kuitenkin 55" töllön. Toinen vaihtoehto olisi tykki, mutta olen kuullut, että niissä ei päästä kuitenkaan tv:n kuvatasoon. Onko näin?!?! Veljeni osti tuon kaltaisen telkkarin, käyttökokemuksesta sanonut, että on mielyttänyt silmää.

Minulla ei sinänsä ole suurta väliä minkälainen tv on tai minkä hintainen se on. Etsin kuitenkin rahalleni vastinetta, eli en halua maksaa laitteesta yli 2k€, mikäli sitä ei esim. kuvassa huomaa. Toisaalta en koe välttämättömäksi maksaa laitteesta yli 1k€ jos halvemmallakin selviän. Heittäkää siis vapaasti jotain malleja, mitkä olette todenneet loistaviksi ja toivoisin myös paria argumenttia vaihtoehtonne puolesta.

Televisio tulee PS3:n kaveriksi, mutta pääosin sillä tulee varmaankin vain kateltua leffoja. Katseluetäisyys on 2,5m. Mikäli teillä on jotain ideaa minkälainen kodin viihdekokonaisuuden tulisi olla, olen enemmän kuin avoin kommenteillenne.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne!

2.  
  3. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Tykillä päästään kyllä hyvään kuvaan, mutta ei auringonpaisteessa, eli huonetta himmentämättä...
    Tykillä ei myöskään oikein voi katsella ex tempore, eli on tässä pari minuuttia, vilkaisempa mitä sieltä tulee...

Sitten töllöistä:
    Plasmoissa on hyvä kuva, mutta ne vie vähän enemmän sähköä, kuvaa ei edelleenkään katsella "leikkaussalivalaistuksessa", joitain malleja voi "plasmapörinä" vaivata kirkkaalla kuvalla (ihan randomilla töllöyksilöstä kiinni)...
    LCD:t voivat kärsiä taas pilveilystä ja huonosta liiketoistosta ja kontrastin vaihtelusta riippuen katselupaikasta...

Lopuksi ihan heittona tuossa sulle voi olla ihan passeli plasma, ostopaikkoja varmaan piisaa...

T: Vesku

BTW: Itsellä on 55" VT30 Panasonicin plasma ja siitä ei töllö kauheasti parane, toki se puolitoista vuotta sitten maksoikin kolmatta tonnia...

4. Herban

Herban Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos Vps!

Käyn huomenna katsomassa tuota telkkaria. Onko mielestäsi plasma yleisesti parempi vaihtoehto kuin LCD telkat?

T. Tuomas

Jaa tämä sivu