Eli yllätyksekseni nykypäivän kannettavissa ei näköjään ole kuin yksi reikä molempaan tarkoitukseen. Itsellä kaikki headsetit kuitenkin ovat kaksihaaraisia johdoiltaan, enkä ole rehellisesti sanottuna edes törmännyt yksijohtoiseen headsettiin. Onko jotain adapteria kenties olemassa? Toimiiko se varmasti? Olisiko jollain suositella kevyttä headsettiä lähinnä matkoihin mukaan, jossa yksi johto ajaisi kaksi asiaa?
Ne vaatii erilliset reiät.(mikki ja kuuloke) luultavasti säästetty ja laitettu jostain syystä vain kuuloke lähtö... Mikäs kone kyseessä? Itse en tuollaisen ole törmännyt vielä.
Tai sitten liitin on toteutettu kännykkätyyliin neljänapaisella liittimellä. Kerro läppärin malli, niin katsotaan mikä systeemi siinä on.
Mulla on sigun Samsungissa ihan sama juttu, samaan reikään sekä mikki että kuulokkeet pitäis työntää. Kyseinen audiojakki sisältää kontaktit sekä mikille että kuulokkeille, ja siihen tarvitsee nelinapaisen splitterin tai adapterin että saa tuon homman pelaamaan. Joissakin pelikuulokkeissa on tietääkseni tämmöinen mukana juurikin tätä tarkoitusta varten. Jos adapteria ei ole kuulokkeiden mukana niin ehkä joku tämmöinen olisi sopiva. Kyseessä siis Samsung NP370R5E-S08SE.
Tuossa tapauksessa tarvitaan perinteisiä headset-liittimiä käytettäessä tällainen adapteri: http://www.amazon.com/StarTech-com-MUYHSMFF-Headset-Splitter-Adapter/dp/B004SP0WAQ Ongelmia voi syntyä, koska 4-napaisen plugin johdinjärjestystä ei ole standardisoitu, joten eri valmistajilla saattaa olla erilainen johdinjärjestys.
Mulla on juurikin tuo sama Samsung... Otan mielelläni vastaan sivulinkkejä, joissa adapteri/kuulokkeet moisella johdolla. Kait se on sellainen reikä, josta molemmat signaalit tulee yhtaikaa ulos, kun siinä kerran molemmille on kuva.
Lisäsin linkin edelliseen viestiini. Tuon pitäisi toimia, mutta varmaksi en sano, kuten edellä on sanottu, nelinapaisen liittimen johdotuksista riippuu toimiiko tuo. Edit: Läppärissä on muuten integroitu mikrofoni näytönkehyksessä webkameran vieressä. Se on oletuksena toiminnassa, joten voisi olla mahdollista käyttää sitä mikrofonina kuulokkeiden kanssa. Koska se on oletuslaitteena ääniasetuksissa, uskon että sitä voinee käyttää kaikissa mikrofonia vaativissa sovelluksissa.
Jees, kaveri kaiketi tilaa tämmöisen mulle http://dx.com/p/universal-5-1-channel-usb-2-0-external-sound-card-adapter-for-laptop-pc-black-164236 Josko sillä jotain tekee. Hinta on epäilyttävän alhainen vaan.