Vaihtoehto WINDOWS MEDIA PLAYER 11'lle?

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi TheDumbo 22.02.2010.

1. TheDumbo

TheDumbo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen käyttänyt Windows Media Playeriä musiikin kuunteluun. Ohjelmassa on paljon asioita, joista en pidä (raskas, äänenlaatu hieman muita toistimia huonompi...), mutta olen silti käyttänyt vain sitä yhdestä syystä: WMP 11'n kirjasto-toiminto on erittäin miellyttävä. Levyjen kannet tulee hienosti esiin ja ohjelman käyttämisessä on aivan sama fiilis kuin poimisi oikean CDn hyllystä ja laittaisi sen soimaan. Samoin haku-toiminto tuolla kirjastossa toimii miellyttävällä tavalla. Kysymykseni siis on:

Löytyisikö parempaa mediantoisto-ohjelmaa, jossa olisi kuitenkin samantapainen kirjaston käyttö? Sellainen, missä musiikin voi järjestää artistittain, levyttäin, genrettäin, vuosilukujen mukaan - ja aina esiin tulisi levyn kansi, jota klikkaamalla (aivan kuin CD'n kannen avaamalla) pääsisi sitten kuuntelemaan musaa.

2.  
  3. TemeTee

TemeTee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. ugge

ugge Regular member

Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
  5. TheDumbo

TheDumbo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän suuri osa tämän päivän mediaohjelmista pitää sisällään jonkinlaisen kirjastotoiminnon. Mukavin olisi sellainen, jossa itsellä olisi kontrolli kirjaston sisältämiin levyihin. iTunes käsittääkseni on aikalailla "omatoiminen" noiden levyjen kontrolloinnin kanssa, ts. ottaa koneen haltuun - siihen en sorru. SOUNDBASE on aivan uusi - pitää tutkiskella. Kyllä WMPkin saattaa ilkeällä tavalla integroida itseensä ilman käyttäjän lupaa esim. MP3-soittimia (kuten mulle kävi), mutta huolellisella käytöllä sellaiset pystyy välttämään. Mediamonkey voisi olla yksi vaihtoehto, mutta sekin vaikuttaa jotenkin liian monimutkaiselta. Mutta visuualista näyttävyyttä tässä kuitenkin haetaan sekä sitä, että palikat pysyisi edes jollakin tavalla omissa käsissä.

Jaa tämä sivu