Vaihdettu modeemi ei yhdistä parin päivän jälkeen.

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi Hyuuu 22.01.2013.

  1. Hyuuu

    Hyuuu Member

    Liittynyt:
    22.01.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli, kuten otsikossa sanotaan, uusi modeemi toimi pari päivää ihan normaalisti, mutta nytten ei saa yhteyttä.
    Ostin vajaa viikko sitten uuden modeemin 24mb yhteyttä varten, kun vanha modeemi tuki vain 8mb, ja eilen uusi modeemi rupesi takkuamaan.

    Ei siis saa yhteyttä nettiin, vaan vilkuttaa DSL- ja Connection-valoja.
    Olen kokeillut eri portteja, resetannut modeemia, ja piuhat on tarkistettu että toimii.

    Uusi modeemi on Buffalo WBMR-HP-GN, ja vanha on Homeline HLA-BR1000.

    On kokeiltu myös aiemmin toisella modeemilla kuin tuo buffalo, ja siinä tuli sama ongelma parin päivän jälkeen.
     
  2.  
  3. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,214
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Elikkä kummallakaan ei toimi?? Yksi vaihtoehto on että jos on mahdollista kokeilla kaverin luona jolla netti toimii niin toimiiko sinun modeemisi ja pc hänen luonaan. Sillä voi sitten sulkea pois sen että laitteissa ei ole vikaa. Jos laitteissa ei ole vikaa niin ota yhteyttä palveluntarjoajaan. Tarkista ensin palveluntaroajan sivuilta onko teilläpäin tehty jotain uudistuksia/huoltotöitä.
     
    Viimeksi muokattu: 22.01.2013
  4. Hyuuu

    Hyuuu Member

    Liittynyt:
    22.01.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei, vaan vanha modeemi toimii aivan normaalisti, sehän tässä on kummallista.

    Aiemmin kokeiltu kaverin modeemia joka tukee tätä yhteyttä, sekin toimi vajaan viikon ja täysin sama vika ilmestyi, mutta toimii edelleen kaverillani ilman mitään ongelmaa.
     
  5. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Operaattorin teknisestä tuesta selviää tällaiset jutut.
     
  6. SoneraPartio

    SoneraPartio Member

    Liittynyt:
    04.06.2012
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Morotus,
    erikoinen ongelma sulla siellä on. Mä tsekkaisin ekana modeemin asetukset vaikka lähinnä tää vahvasti kuulostaa nyt siltä, että itse yhteydessä on se ongelma ja silloin tosiaan kannattaa ottaa yhteyttä operaattorin tekniseen tukeen. Heput tarkistavat linjan kuntoon.

    Lauren@SoneraPartio
     

Jaa tämä sivu