Vahvistaako myös telkkaria?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi karrik 11.12.2005.

  1. karrik

    karrik Member

    Liittynyt:
    25.12.2004
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos minulla on laite, joka on yhdistetty DVD-soitin ja vahvistin, ja siinä on yksi scartti telkkua varten, niin kun katson tavallisesti telkkaria, niin voinko kuunnella TV-ohjelmia vahvistimen kautta? Minulla kun on tällainen telkkari, jossa on vain yksi scartti :(
     
  2.  
  3. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EDIT: Hups. Luin väärin viestisi..

    Eli jos sinulla on TV:ssä LINE OUT (RCA) tai esim plugi/miniplugi(kuulokeliitin), ja jos vahvistimesta löytyy LINE IN, niin silloin kytkeminen onnistuu helposti ja vaivattomasti.
    Esim. Miniplugi-RCA piuhalla tai sitten tavallisella RCA piuhalla, olettaen että kumpi liitäntä sulta löytyy.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2005
  4. karrik

    karrik Member

    Liittynyt:
    25.12.2004
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, eli siis tosiaan minulla ei ole telkkarissa muita liitäntöjä kuin tuo yksinäinen scartti. Tota yhtä scarttiahan voi tietysti telkkarin puolesta käyttää kahteen suuntaan, mutta onnistuukohan tämä myös vahvistimella, eli kun ei soita vahvistimella devareita, niin vahvistin pistäisikin johdon toimimaan telkkarista vahvistimeen päin?
     
  5. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. ricardo

    ricardo Guest

    Jos telkassasi ei tosiaankaan ole muita liittimiä,niin sitten ei onnistu millään konstilla.
     
  7. Joni86

    Joni86 Member

    Liittynyt:
    16.10.2004
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kätevän kytkinkotelon avulla voit liittää television tai monitorin audio/video-ulostuloon jopa 3 audio/video-laitetta peritel-kaapelin kautta.
    Kotelon käyttö on erittäin helppoa: liitä oheislaitteet koteloon, liitä kytkinkotelo televisioon, ja valitse sen jälkeen valitsijalla se oheislaite, jota haluat käyttää.
    Välttämätön laite kaikkiin audio/video-kokoonpanoihin.

    [​IMG]
    Ton tyyppisellä ratkaisulla ainakin onistuu ;)
    Hintaa kyseisellä tuotteella 30e Pixmaniassa

    Ja joka telkkarista kyllä pitäis kuulokoliitäntä löytyä niin silloin selviät pelkästään tällaisella kaapelilla.

    edit* niin joo paitsi et toi olikin tollanen yhdistelmä laite...No kait siinä on Line in äänelle..Ainakin uskoisin :)
    Toi Kijun mainitsema Scarttikin on kyllä hyvä vaihtoehto jos tosiaan se Line-in vahvarista löytyy...
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2005
  8. ricardo

    ricardo Guest

    Tuollakaan boxilla ei saa television ääntä kuulumaan vahvistimen kautta,jos telkassa ei ole audiolähtöjä :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.12.2005
  9. ricardo

    ricardo Guest

    "Tota yhtä scarttiahan voi tietysti telkkarin puolesta käyttää kahteen suuntaan, mutta onnistuukohan tämä myös vahvistimella, eli kun ei soita vahvistimella devareita, niin vahvistin pistäisikin johdon toimimaan telkkarista vahvistimeen päin?"

    Ei onnistu.Television scartti on "line in" tyyppinen liitin.
     
  10. Joni86

    Joni86 Member

    Liittynyt:
    16.10.2004
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Prkl. kyllähän se telkkarin scarrrtti molempiin suuntiin toimii...Eli audio ja tarvittaessa myös videokin lähtee ulospäin...
     
  11. jmpk

    jmpk Guest

    http://www.geo.gr/geo-tech/scart_connector.htm
    siitä vain samasta scartista tv:n päästä auki ja johdot sopiviin pinneihin, taitaa olla 1, 3 ja 4 ja sitten vahvistimeen sopiva liitin johtojen toiseen päähän. Pitäisi toimia ainakin mulla toimii, kokeiltu myös yhelä vanhalla telkkarilla.

     
  12. karrik

    karrik Member

    Liittynyt:
    25.12.2004
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin tosiaan, minun telkkarissani ainakin tuo scartti toimii kumpaankin suuntaan, joskus olen siihen jonkun pelikoneen kytkenyt, ja suurimman osan ajasta on ollut kiinni aikaisempi vahvistimeni (joka korvautuu nyt siksi, että antaa takapaneelista ja line-in -johdosta säkäreitä :-D).

    Suurkiitokset vastauksista! Täytyykin kokeilla sitten kun saan tuollaisen laitteen tässä kuussa.
     
  13. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös tuo onnistuisi tavallisella scart-jakakalla, ja sitten sellaisella scart->rca-kaapelilla. Isäpapalla on tällainen raktaisu käytössä, mutta en nyt muista olivatko scart->rca-kaapeli ja soitin/vahvistin molemmat siinä jakajassa kiinni, vaiko vain toinen (siinä tv:ssä kun on kaksi scart-paikka).

    Toivottavasti tajusitte.....
     
  14. jokisam

    jokisam Guest

    tee it se johto. mä tein joskus ja onnistu täydellisesti. eti googlesta scartin rakenteesta tiedot
     
  15. päänu

    päänu Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    osta sellainen scartti mikä jakaa yhden kahteen ja sitte siihe päälle mihinä toises pääs on scartti ja toisessa rca ja se rca vahvari perseese ja toimii ja kukkuu oon sata varma :D
     
  16. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri tätä yritin tuossa ylempänä selittää, en vain oikein osannut.
     
  17. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  18. pähkinä

    pähkinä Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  19. päänu

    päänu Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    aivan sitte vaa kaapelit kii ja volat kaakkoo :D
     
  20. karrik

    karrik Member

    Liittynyt:
    25.12.2004
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hemmetti, unohdin kokonaan kiittää teitä! Suuret kiitokset! Täytyykin kokeilla tuota, tosin tuossa vahvistimessa ei tainnut olla kuin vain yksi scartti, mutta hoituu tuolla rca-johdolla :)
     
  21. karrik

    karrik Member

    Liittynyt:
    25.12.2004
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Huh! Ei nuorta miestä saa näin huijata! Meinasin jo lähteä kyseistä johtoa ostamaan, mutta päätin vielä katsoa ohjekirjasta, josko siellä sanottaisiin asiasta jotain. Yllätyin suuresti, kun siellä sanottiinkin, että aux-valinnalla voi valita tv-audion. Eli en tarvi yhtään mitään muuta kuin tämän laitteen mukana tulleen scartin saadakseni telkkarin äänen vahvistimeen. Case closed.

    Hyvät joulut itse kullekin :)
     

Jaa tämä sivu