mulla on abit kt7a emo ja biosis laitoin sielt mis näkyy CPU:N lämpötilan ja sun muuta.. sieltä pistin CPU protect foc CPUfan OFF kohdasta ANABLELLE. Ja sitten kun käynnistin uudestaan kone on päällä vaan noin pari senkunttia sit kone sammuu itestään.. VI#"!=¤ttaa!!!!! joka kerta sammuu itestään kone parin sekunnin jälkeen enkä pääse biossiin säätää sitä pois enää (((((( AUTTAAKAA JOS JOKU PYSTYY!!!!
resetoi cmos.. eli aluksi nappaat tietysti johdon seinästä, sit siirrät clear_cmos jumpperia emolla, (johto kiinni, potkase virtanappia, johto irti) jumpperi takas, johto kiinni ja kone käyntiin.. kyseisen jumpperin paikan voi tarkistaa emon manuaalista.. tai sit voi kokeilla käynnistää konetta ja pitää insert-nappia pohjassa.. (tuo suluissa oleva ei välttämättä ole pakollinen, en muista tarkkaan)
Emon BIOS-versio on WW, joka varotoimenpiteenä katkaisee koneelta virrat kymmenen sekunnin jälkeen startista jos emolevyn FAN1-paikkaan ei ole liitetty tuuletinta. Muissa BIOS-versioissa tätä ominaisuutta ei ole, joten jos et aio käyttää FAN1-paikkaa tuulettimen liittämiseen niin BIOS-päivitys on pakollinen. Kyseinen BIOS:in ominaisuus on todella ärsyttävä. Monet kytkevät tuulettimet suoraan 12 tai 5 volttiin tai käyttävät jäähdytyksenä vesi- tai kompurajäähyä. Tästä selviää päivittämällä BIOS mutta turhaa vaivaa se silti teettää. Itse käytän jäähynä kompuraa ja ratkaisin ongelman kytkemällä FAN1-paikkaan Titan Majestyn M5AB coolerin. just siisti mitä toikin meinaa...
niinpä..mulla on itellä soltekin emo ja teki saman tempun,mut otin koneen auki ja manuaalin käteeen,niin kyllä se siitä sit onnistu eikä menny ku puol timmaa...ihmetellessä meni päivä,että kyllä kantsii itte ainakin kokeilla enneku rupee myymää maataan
joo en todellakaan tarkoita et niitä nyt ees taas pitää heitellä,mut mä nyt olin niin hölmö ku ekaa kertaa jouduin tota duunaa et mä tosiaan heittelin niitä ees taasmut hei!main juttu on et kone skulaa ja sain itte duunattua,eiks je?!