Kyllähän toki, tosin riippuu myös hiukan siitä että mitä kaikkea sinulla on ottaa vanhasta koneesta? Kaikki uusiksi vai onko sinulla käyttöjärjestelmä, kotelo tai dvd-asema jo valmiiksi? No kasasin nyt jonkin sortin paketin jo valmiiksi. http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=64382,67362,51985,40419,64432,62446,69368
no mun vanhast saisin kotelon, lisätuulettimeen, virtalähteen, dvd-aseman, cd/rw- aseman, käyttöjärjestelmän, no mun kovalevyil ei tee kyl yhtään mitään ku yhteen niiden muisti on 20giga!
Virtalähde menee kyllä vaihtoon nykyisten näytönohjainten virrantarpeen vuoksi (+12V-linjan virranantokyky vanhoissa powereissa on heikko). Mutta mikäs kotelo on kyseessä, ei sentään mikään mATX-koppa? Itse hankkisin e-bug.de:sta seuraavat osaset: Asus 8800GTS 512MB (177,99e) Intel C2D E7200 boxed (109,60e) Abit IP35-E (62,46e) A-Data 2x2GB DDR2-800 CL5 kit (55,61e) Samsung F1 750GB SATA2 (76,91e) Corsair VX450W (56,50e) = 539,07e + postikulut 20e
Minäkin hankin juuri samaa ,samalla hintaluokalla... Tolla 550€ saisi suomestakin suht.laatu koneen... Ja pidä se 20gb kovalevy jotta voit yhdistää sen toiseen RAIDilla Että siitä vaan kokoamaan...
RAIDilla ei tee hevonvittua, jos levyt ovat kymmenen vuotta vanhoja - ja huomioitakoon, ettei emolevyissä ole ollut PATA-RAID-ohjainta kolmeen vuoteen. Kyllä tuosta 20GB lätystä voi kympin saada kun myy pois, tosin kannattanee putsata datat perusteellisesti jos siellä jotain valonarkaa sisältöä on.
Tarkoittanet varmaan Helwetin Paskard Compaskan Presario S6000-sarjan valmiskonetta, joiden valmistus on jo lopetettu. Spekseiltään eivät olleet näemmä lähelläkään tuota teholuokkaa, ja itse asiassa tuolla firmalla ei edelleenkään ole tarjota valmiskonemallia yhtä edistyneillä peliominaisuuksilla. Osta nyt vaan nuo osaset niin et pety.
mutta viittikö laittaa nuo osat sitten tähän koteloon mikä mulla nyt on? ja riittääkö mun virtalähde noihin kaikkiin? virtalähte on 230W
Tuossa listalla oli kyllä tuo Corsairin 450-wattinen poweri mukana... Edit: olin näköjään unohtanu kysyneeni kopasta ja ymmärtäny vastauksen vähän väärin, siksi tuli vuodatusta... mutta tosiaan kyllä Compaqilla nää tuoreemmat käyttivät ihan standardikokoisia virtalähteitä. Sen sijaan näyttäisi siltä, että kotelo on mATX-kokoa, joten sitä varten pitäisi hankkia sitten mATX-kokoinen emolevy. Vaihtoehtoisesti voi ostaa jonkun kotelon, mutta e-bugista sitä ei kannata hankkia, koska tuolloin postikulut kaksinkertaistuvat (siellä kun postikulut ovat per paketti eikä kilojen mukaan).
Postikulut kaksinkertaistuisivat, jos tuosta kaupasta vielä hankkisi erillisen kopan (lähetys jouduttaisiin jakamaan kahdeksi paketiksi). Sen sijaan on mahdollista hankkia erikseen vaikkapa laadukas NZXT Hush Silent Jimm's PC-Storesta 84 eurolla ja pysytään juuri ja juuri alle budjetin.