Uutta pelikonetta ostamassa, mielipiteitä kiitos.

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Livinki 27.08.2008.

1. Livinki

Livinki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli, jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa olen ostamassa uutta pelikonetta. Koska olen köyhä opiskelija, olen kinkkisessä tilanteessa ja täten tulen pyytämään tietäjien apua. Eli, kannattaako minun panostaa kerralla hieman enemmän ja valita Nubsterin johonkin threadiin jo postaama kokoonpano (multitronicilta taisi olla):

SAMSUNG SATA 22X DVDRW MUSTA WO/NER € 22,10
    ASUS P5Q PRO € 108,25
    SMG F1 640GB 3.5" SATA2 7200RPM 16MB € 65,45
    CORSAIR PSU 520W 12CM FAN ATX EPS12V 80+ € 96,80
    ANTEC PERF ONE ATX MIDI P182B NOPSU BLAC € 119,80
    4GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM KIT € 66,45
    CLUB 3D HD 4870 PCIE 512MB GDDR-5 2X DVI € 244,60
    INTEL CORE 2 DUO E8500 3,16GHZ TRAY € 155,25
    OCZ VENDETTA 2 CPU COOLER € 36,45
    VISTA HOME PREM SP1 64B, FI, OEM (1) € 100,45
    Tietokoneen esiasennus € 50,00

YHTEENSÄ: € 1 065,60 + pk ~20€

Vai, tyytyä "paketti" koneeseen, joka on halvempi: http://www.tehokaskone.net/ArnadaSilent.html

Näin aluksi ajattelin pelkkää keskusyksikköä käyttiksen kanssa, paremman näytön sun muut ajattelin jättää tuonnemmaksi, jotta olisi varaa muuhunkin ruokaan kun kaurapuuroon.
    Mielipiteitä perusteluiden kanssa kiitos, pahoitteluni jos posti vaikuttaa sekavalta.

2.  
  3. blindpeer

blindpeer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo Nubsterin kokoama paketti on pätevä niin tehoiltaan kuin hinnaltaankin eli se ehdottomasti (jos noista kahdesta täytyisi valita). Vinkki1: Säästät helposti tuon 50€ kun kokoat itse koneen. ;)

EDIT: Vinkki2: Tilaa osat Saksasta niin säästäisit myös selvää rahaa...

Viimeksi muokattu: 27.08.2008
  4. Livinki

Livinki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Näin vähän ajattelinkin, tahtoo vaan tuo itsekokoaminen olla aika ei ei. Eikä tuo 50e ole niin paha hinta siitä! Olen myös sen verran rasisti että taidan pitäytyä kotimaisessa, kiitos kuitenkin. Nyt vaan nälkävyötä kiristämään... :)

5. Skebab

Skebab Guest

Jos meinasit tuohon pakettikoneeseen päätyä, niin ota mieluummin ArnadaHomePower.

INTEL CORE 2 DUO E8500 3.16GHz
    SAMSUNG 640GB SATAII 16MB
    BUFFALO 4GB DDRII 800 Mhz
    GIGABYTE ATI RADEON HD4870
    ASUS P5Q PRO | Intel P45 Emolevy
    OCZ STEALTHXSTREAM 600W

POLTTAVA DVD ASEMA
    NEXUS CLODIUS SILENT CASE

yhteensä: 839€

Paremmat osat ja halvempi. Sit viel laajennuspaketeista käyttöjärjestelmä +99€.

Jos kiintolevy on liian pieni tai kotelo mustavalkoinen niin:
    "Koneen lopulliseen kokoonpanoon on mahdollista vaikuttaa mikäli se ilmoitetaan tilauksen yhteydessä."

tai sit voit toki leikkiä ton konepakettilaskurin kanssa mikä tuonne on nyt tullut. http://www.tehokaskone.net/Komponenttilaskuri.php

Anyway. Nubsterin paketissa on Euphemoksenkin kehuma prosessori cooleri ja jos yhtään ylikellottelet niin kannattaa toki harkita >;) tai vähintäänkin kysyä jospa heidän valikoimistaan löytyisi samanlainen.

ps: paketti koneen ostamalla saat saat siihen yleensä vähintään 12kk korjaustakuun sekä mahd. komponenteille maahantuojan antaman takuun.

kun taas itse kasaamalla saat komponenteilles vain maahantuojan antaman takuun. Se kannattaa ottaa myös huomioon ennen koneen tilausta. Itseäni nimittäin aina ketutti ku kone meni pimeeks ja jos yhtään on untuvikon tuollapuolen niin se voi käydä kalliiks palauttaa komponentti kerrallaan takuuseen ja kuulla kuinka siinäkään ollut mitään vikaa. Ei muuten, mutta kuulemma noissakin aika monella huonoja kokemuksia.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.08.2008
  6. lezardous

lezardous Guest

Hiukan korjaisin tuota prosessoria kyseessähän on 3,16GHz :)
    Tietokoneen kasaaminen on yhtä hankalaa kuin lego palikoista kokoaminen joten suosittelen itsekin tuota itse kasaamista niin säästyy se 50e jolla voisit panostaa esim johonkin komponenttiin... Ja itse valitsisin tuon Nubsterin paketin... but it's your call.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.08.2008
  7. Livinki

Livinki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nostan vielä vanhaa topiccia ja kysyisin sellasta että onko tuolla näytönohjaimen valmistajalla väliä? Olen saanut sen vaikutelman että myös ATI:lla on sama(?) HD näyttis.

Jaa tämä sivu