Morjensta! Eli homman nimi on se, että olisin tässä uutta näytönohjainta ostamassa vanhempaan koneeseeni, mutta en oikein tiedä, että kuinka tehokasta näyttistä tähän on järkeä laittaa. Prossu: AMD Athlon 64 3000+ (1,8Ghz) Tämänhetkinen näyttis: GeForce 6600 Keskusmuisti: 1 gb DDR-SDRAM (200Mhz) Väylänä on AGP 3.0, eli luonnollisesti kysymys on, että mikä on tehokkain GeForcen (Radeonit ei kiinnosta) näytönohjain minkä tähän viitsisi laittaa? Onko esim. 7600 GT jo liian järeä vai olisiko se aivan sopiva? Ja tota noin, onko noilla valmistajilla kuinka paljon eroa noissa näytönohjaimissa? Olen esim. huomannut, että joissakin GeForce 7600 GT ohjaimissa on Heat Pipe jäähdytys ja joissakin tuuletin. Kumpi on parempi? Kiitos!
7600GT taitaa olla tosiaan tehokkain mitä kannattaa laittaa. Jos kotelotuuletus on kunnossa, niin passiivinen näyttis ei ole huono valinta. Jos taas kotelossa ei ole juurikaan ilmankiertoa, niin aktiivituulettimella.
Tuulettimella varustetut jäähtyvät tehokkaammin, joten niitä on mahdollista kelloittaa enemmän. Passiivi jäähylliset ovat taas hiljaisempia edellyttäen, että kotelotuulettimet ovat äänettömiä. Koska jos näyttiksessä ei ole omaa jäähyä, vaan käytetään kotelotuulettimia niin silloin niiden äänekkyys ratkaisee. Eli monesti heat pipe ratkaisu ei ole yhtään sen hiljaisempi vaihtoehto kuin jäähyllinen näyttis, koska monet henkilöt eivät ole satsanneet hiljaisiin kotelotuulettimiin.
Selvä homma. Kiitoksia paljon! Eli ehkä se on sitten tuulettimella varustettu levy tiedossa. Miten muuten, kun tuossa tutkailin noita 7600 GT:n versioita eri valmistajilta, niin joillakin on DDR 3 ja joillakin DDR 2 muistia tuossa näyttiksessä. Onko sillä tehon kannalta suurtakin merkitystä että kumpaa se muisti on? Kannattaako maksaa enemmän että saa DDR 3 muistia? Muilla vielä mielipiteitä siitä, että mikä on paras näytönohjain mikä tuohon kannattaisi laittaa? Muutkin 7600 GT:n kannalla?
DDR3 on luonnollisesti parempi kuin DDR2, mutta ero niiden välillä ei ole suuri (tietääkseni). DDR3 kellottuu myös paremmin kuin DDR2. Kyllä se 7600GT on hyvä ostos tuohon kokoonpanoon.
Valitse 256mb versio. Turha maksaa ylimääräistä 512mb versiosta, koska siitä ei hyödy kuitenkaan mitään.
Selvä. Kiitos vihjeistä. Tuosta DDR 3:sta, että totta kaihan se luonnollisesti parempaa on kuin DDR 2, mutta onko se rahansa väärti jos se tuo muutaman kympinkin näyttiksen hintaan lisää? En tosin vielä kauheasti ole noita hintoja katsellut, että kuinka suuri haarukka on, mutta pienellä katsauksella DDR 3 versioista joutuisi pulittamaan hitusen enemmän. Eli siis 7600 GT, 256mb (DDR 2 käy, mutta mieluiten DDR 3 jos ei liikaa maksa?), AGP, mieluiten tuuletin jäähdytys Löytääkö kukaan linkkejä mistä löytyisi tuohon kuvaukseen sopiva laite myynnistä? Mitä tuossa itse katselin niin lähes kaikki 256mb versiot ovat DDR 2 ja niissä on heat pipe jäähdytys. :s Tämä on ainoa versio jonka löysin DDR 3 muistilla ja ainakin kuvassa näyttää olevan tuuletin, mutta kuvan alla sanotaan että tuote saattaa poiketa kuvasta tai kuva saattaa olla aivan väärä tuotekin. Tosin tuotetiedoissa alempana lukee kyllä et jäähdytys tapahtuu tuulettimella. Näyttäisi olevan täydellinen yksilö. Onko Club 3D hyvä valmistaja, kokemuksia?
Nyt kun olen asiaa alkanut katsoa vielä tarkemmin ja miettimään, että minkä oikeastaan tilaisin niin olen ruvennut tutkailemaan, että mitä oikein tuo BLISS ja 1,4NS tarkoittavat tuossa Gainwardin näyttiksessä? Olen käsittänyt että tuo 1,4NS liittyy jotenkin muistiin, mutta miten? Onko se muisti jotenkin nopeampaa? Tuosta Gainwardin näyttiksestä ei löydy teknisiä tietoja tuolta multitronicin sivuilta ja se on ainut sivu joka myi tuota kyseistä ohjainta, ainakin hintaseurannan mukaan, joten se vähän arveluttaa minua, kun en tiedä mitä nuo merkinnät meinaavat enkä nää tietoja. Mitä eroa tuolla Gainwardin 7600 GT ohjaimella on eroa tuohon Club 3D:n ohjaimeen? Club 3D:ssä on myös DDR 3 muistit ja aktiivi jäähdytys ja se on samaa hintaluokkaa. Tässä vielä linkit kyseisiin komponentteihin: Gainward Club 3D Kiitos jo näin etukäteen!
BLISS on vain osa nimeä ja tuo muisti on tosiaan hieman nopeampaa. Mitään suurempia eroja ei ole. Tuo clubin kortti kyllä näyttää paljon houkuttelevammalta tällä hetkellä, koska sitä on saatavilla.
Onkos muuten noilla kun näytönohjaimissa on DDR 2 ja DDR 3 muistia niin onko niillä jotain eroa yhteensopivuudessa muun koneen kanssa? Eli toimiiko esim kaikki DDR 3 muistia käyttävät näytönohjaimet kaikilla koneilla joissa DDR 2 muistiset näyttikset toimivat? Eli toisinsanoen, onko näytönohjaimissa muita rajoittavia yhteensopivuus tekijöitä kuin tuo portti (AGP, PCI-E jne)? Joo, olen itse kans ajatellut, että tuo Club 3D:n kortti on houkuttelevamman näköinen, koska sitä on niin hyvin saatavilla ja siitä ainakin löytyy kaikki tiedot. Ehkä sen sitten tilaan, jos päädyn hankkimaan uuden näyttiksen. Kertauksena vielä varmistus että tuo Clubin kortti koneeseeni käy?: Emo: Asus A8V Deluxe (AGP slots: 1 AGP 4X/8X [1.5V only]) Prosessori: AMD Athlon 64 3000+ (1,8Ghz) Keskusmuisti: 1024 mb DDR Kiitos kaikille vastanneille!
Saat minulta uudenveroisen Ati Radeon X1950Gt kortin 512mt ddr3-muistilla. Takuutakin on vuosi jäljellä hintaa 105€ sisältäen postikulut. Tuossa tarkemmat tiedot kortista http://www.palit.biz/main/vgapro.php?id=75
En kyllä radeoneihin koske, sori vaan. Kiitos tarjouksesta kumminkin. Sellainen kysymys vielä tuosta Club 3D:n 7600 GT:stä, että tietääkö kukaan, että tuleeko siihen erillinen virtajohto, ja jos tulee niin millainen? Samanlainen mikä tulee esim DVD-asemaan vai joku muunlainen?
Vastaan tässä itselleni. Tuote tosiaan saapui tänään ja siinä oli sellainen virtaliitin mikä tulee myös DVD-asemaan ja muihin oheislaitteisiin. Komponentin asennus onnistui helposti ja hyvin, eikä toiminnassa ole tähän mennessä ollut mitään ongelmaa! Suosittelen. Kiitos kaikille kysymyksiini vastanneille.