Uutta LCD telkkua jouluksi

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Slabs 04.12.2009.

1. Slabs

Slabs Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkotus olis vaihtaa vanha 21" tv uudempaan LCD telkkariin. Kertokaas minkä merkkinen tv olis paras, tiedän tästä on monta mielipidettä mutta silti kiinnostaa kuulla. TV:n koko tulis olemaan 32" tai 37" luultavasti. Katselumatkana reilut 2,5m. Budjettina n. 700 euroa. Ehdotuksia siis kehiin! Tarkotuksena tietenkin katella leffoja lähinnä, joskus myös normi tv kuvaa. Tarkotuksena on myös hankkia blu-ray soitin joten sitäkin ajatellen, melko varmasti Full HD telkku.

Viimeksi muokattu: 04.12.2009
  2.  
  3. juuso65

juuso65 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos vain mahtuu niin valitse 42" tai 46" ruutu ....
    jälkeenpäin kuitenkin harmittelet että olisi pitänyt ottaa isompi telkku
    isoon ruutuun tottuu todella nopeasti :D

4. Slabs

Slabs Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitään merkkiä tai mallia ehdotella? Kyllä mä melko varmasti 37 tai 40 tuumaseen päädyn. Käynyt jo liikkeissä ihastelee kyllä mutta en vielä ole mitään päätöksiä tehnyt. Budjetissa mahdollista ehkä joustaa satanen ylöspäi mut ehotuksia olis kiva saada. Muuten mites tuo pitäskö 100hz mallia tavotella vai riittääkö 50hz? Eikös se kumminkin kuvan laadussa kärsi jos ottaa tuon 50hz mallin?

5. juuso65

juuso65 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no kyllä se valinta täytyy itse tehdä budjetin rajoissa ja omilla silmillä....
    jos vaan budjetti venyy niin katsele niitä 40" ruutuja
    100Hz mallit näyttävät nopean liikkeen hieman sulavammin eli jos seuraat esim. urheilua niin silloin voi olla hyötyä... toiset kytkevät toiminnon pois päältä kun elokuvia katsovat niin näyttää oudolta...
    tämäkin on niin henkilökohtaista että mistä tykkää

minulla on 100Hz malli ja vanhemmillani 50Hz ja en äkkiseltään huomaa niissä mitään ihmeellistä eroa normaalikatselussa ... :)

vanhemmillani on sony ja itselläni on samsung
    ja en väitä mitenkään että nämä olisivat parhaimpia
    oma valintani meni niin että ostamassani kokoluokassa samsung oli halvin mitä löytyi :D

myöskin LG:tä ja philipsiä myydään paljon ja kaiketi näihinkin ollaan tyytyväisiä

katsele siellä kaupassa vierekkäin 100Hz/50Hz mallia samalla lähetyksellä niin voit todeta itse että huomaatko eroja

Viimeksi muokattu: 07.12.2009
  6. Guilty123

Guilty123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse siirryin juuri perjantaina teräväpiirto aikaan ja ostin LG 42LH3000:n. Erittäin hyvä kuva kun katsoo digilähetyksiä tai dvd:tä. tästä tietenkin jotkut haukansilmä ammattilaiset voisivat olla toista mieltä mutta itse olen aivan pähkinöinä enkä ole muuta juuri tehnytkään kun tuojottanut elokuvia ja ditilähetyksiä perjantaista lähtien :D jotkut ovat sanoneet että joissain maanantai kappaleissa on esiintynyt sirinää ja että minimi äänenvoimakkuus olisi liian kova yö käyttöön mutta omani ei ainakaan sirise ja hädintuskin kuulen jotain piipitystä kun volume on tasolla 1. oman valintani tein tämän ja samsungin 40" (malli oli joku 535). vertasin gigantissa näitä kahta ja samsungilla oli ainakin liikkeessä suuria ongelmia kuvan kanssa. runsasta valovuotoa ja pilvi efectiä. kuvan valo aaltoili todella pahasti. siksi päädyin tähän ja valittamista ei ole. suosittelen. hintaa on sen 699€ ja FullHD 42" 50Hz.

7. Slabs

Slabs Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  8. Guilty123

Guilty123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voit joutua odottelemaan 37" televisiota sitten jonkun aikaa että saapuu myymälään. kuulemma eivät pitele niitä varastossa kun ihmiset eivät osta. harvinainen koko siis. yleensä ihmiset ostavat 32" tai 40"<. näin sanoi gigantin myyjä mulle.

9. Slabs

Slabs Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo no kyllä on tuo tullu huomattua että 37" tv:t on vähän kiven alla. Pitää katsella.

Viimeksi muokattu: 08.12.2009
  10. buusba

buusba Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä noissa tavallisissa digitv lähetyksissä ja DVD:ssä ole mitään teräväpiirto aikaan liittyvää! :D Osta blueray soitin, niin yllätyt :D

Jaa tämä sivu