Uutta konetta aion hankkia. Kokoonpanoksi olen suunnitellut seuraavaa: Antec Solo Black Abit AB9 Pro Core Duo 2 E6600 + Zalman CNPS9500 AT 2x1024 DDR2 Kingston HyperX Low-Latency – 800MHz Club 3D 8600GT 256MB 2* 500GB Spinpoint T166 SATAII DVD+-RW Dual Layer Vista Home Premium Minulla olisi juuri käytettynä hankittu BeQuiet 420W virtalähde. Meneeköhän se tuohon uuteen, vai pitääkö polttaa sata euroa ja hankkia vielä isompi ? Kone tulee enimmäkseen työ/multimedia -käyttöön, eli tarkoitus olisi olla vakaa kone (ei kellottelua).
Kyllä varmaan riittää, paljon antaa ampeereja? Kokoonpanosta vähäsen: -Prossujäähy on hiukka tehoton ja äänekäs. Tilalle esim. Noctua NH-UF12, Tunic Tower... -Muisteiksi voi ihan hyvin laittaa halvimmat mahdolliset. -Toi on huono näyttis pelaamiseen. Kannattaa harkita tilalle X1950pro/xt. Paljon tehokkaampia. Edit: Luinpas paremmin.. Turha vaihtaa näyttis jos et pelaa.. Ja tarvitko uutta jäähyä jos et kellota? Boxedjäähy on melko hiljanen.
Ampeerit on: +3,3V 30A +5V 37A +12V 27/30A Lisäksi jos tarkkoja ollaan niin koneeseen saattaa lisäksi tulla vielä digitv-kortti. Foorumeilta olin ymmärtänyt, että boxed on aika äänekäs. Tosin en edes nuku samassa huoneessa joten voi sillä pärjätä juu. Tuon näyttiksen valitsin lähinnä siksi että dualdvi/hdcp/1080p/hinta -kohdallaan.
Riitää helpohkosti. Ainakaan tuon zalmanin isoveli cnps9700led ei ole tehoton. Kotelotuuletus kunnossa niin E4300 3GHz 1,385V ja prossu idlaa 44°c ;P Mutta tuo noctua on kuulemma hyvä.
Eikö latensseilla kuitenkin ole merkitystä ? Löysin kyllä nopeamman ja halvemman muistin tuohon tilalle: G.Skill 2GB Dual Kit DDR2-800 4-4-3-5
Ei noilla normaalikäyttäjän kannalta mitään hirveää merkitystä ole. Sitten alkaa olemaan kun lähdetään hakemaan kunnon kellotuksia ja vaikkapa hyvää superpi-tulosta..