Uutta konetta ostamassa

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Tyfedo 09.12.2007.

1. Tyfedo

Tyfedo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei! Olen jo pitkään joutunut kituuttamaan vanhalla koneellani, joka ei pyöritä oikein mitään, hyvin uusista peleistä puhumattakaan.
    Eli suurilta osin pelikonetta olen hakemassa.

En osaa kasata itse koneita, joten joudun ostamaan valmiin paketin. Otan mielelläni vastaan ehdotuksia!
    Hintakatto on siinä päälle jonku verran päälle tonnin.
    En tiedä koneista paljoa, sen sentään että näytönohjain ja RAM ovat tärkeitä ominaisuuksia pelikoneessa.

Tällaista olen katsellut, kertokaa onko siitä mihinkään, esim. onko prosessori hyvä? Onko näytönohjain hyvä? RAM:ia ainakin piisaa.
    -Kertokaahan jos linkki ei toimi.
    Olen kiitollinen kaikesta avusta. Vistasta olen kuullut että sen kanssa olisi ongelmia joidenkin pelien pyörittämisessä, varsinkin vanhojen. Pitääkö paikkansa? Kertokaa kokemuksia jos on.

2.  
  3. Roopz

Roopz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuosta linkistä niin ota tuosta loppupäästä tuo "]" pois mikä on ennen [/url]-kohtaa niin se toimii kunnolla. Linkki toki toimii, mutta se täytyy copypasteta osoiteriville ensin.

Ja sitten tosta koneesta. En usko että kovin hyvä on. Näyttis on ainakin huono ja se on tärkein osa pelikoneessa. Melkein sun kannattais ostaa itse koottu kone. Nehän voi siellä liikkeessä/verkkokaupassa koota sen valmiiks, tosin lisähinnasta.

Tässä hyvä paketti jossa kaikki tarpeellinen ja näyttö. Mutta hiirtä, näppäimistöä ja kaiuttimia en pistänyt..

Eli onko sulla valmiina hiirtä, näppistä ja kaiuttimia kotona?

Viimeksi muokattu: 10.12.2007
  4. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kauankos meinasit pelailla uudella koneella ? Mitä pelejä pelaat ? Koneen kasaus riippuu hyvin paljon mitä pelejä tykkäät pelailla eli verrataan uusissa peleissä vaikkapa sotapeleissä cod 4 ja crysis, cod 4 lle kelpaa nätisti tuo edellä mainittu paketti mutta crysis voi alkaa jo narisemaan hieman koska vista tossa paketissa veisi muistia jo mahdollisesti yli puolet joten koneen ja ohjelmien omaan käyttöön jäisi noin alle 512 mt muistia joka liian vähä crysiksen tapaisille peleille..

Toki muitakin paketteja löytyy hyvillä hinnoilla ja monta topicciakin tällä foorumilla on asiasta, kannattaa katella seuraavasta osoitteesta jos tähän ei tule tarpeeksi tyydyttäviä vastauksia -->

Mahdollisesti tyydyttäviä valintoja samoilla hintakäyrillä kuin omaasi olet ajatellut

5. Tyfedo

Tyfedo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vertailin noita näyttiksiä jonkun verran ja huomasin että tuossa mainittu ei ole kovinkaan hyvä. Noissa valmiissa paketeissa ei oikein tunnu olevan hyviä. Taidanpa ottaa harkintaa tuon liikkeessä kokoamis -vaihtoehdon, että saisi sen mitä haluaa.

Elikkäs siis tavoitteena olisi pystyä pelailemaan uudella koneella mahdollisimman pitkään. Vistan kanssa noita ongelmia tuntuu riittävän... Voisi kyllä pitäytyä xp:ssäkin, mutta tulevaisuudessa joutuisi kuitenkin lopulta päivittämään vistaan, vai kuinka?

Jos 3 gigan ram ei riitä niin huh... luulin että siinä olisi jo "ylimääräistäkin".

Kiitos neuvoista!

6. Tyfedo

Tyfedo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ja kuten tuossa edellä sanoin, koneella olisi tarkoitus pystyä pelailemaan mahdollisimman pitkään, eli näyttis saisi olla suht "priimaa". Siitähän joutuu kyllä maksamaan taas perhanasti.

7. khandaras

khandaras Regular member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Tässä on sinulle aivan täydellinen kone, valmiiksi kasattuna ja voit ostaa mukaan haluamasi käyttöjärjestelmän. Itse olen kuitenkin käyttänyt Vistaa jo viime vuoden lokakuusta, voin sanoa että kaikki tarpeelliset pelit on toimineet. Mukaan lukien vähän vanhempiakin (Mm. Commander Keen :), tosin emulaattorin avulla, mutta ei ne taida xp:ssäkään toimia ilman). Tuossa koneessa on varmasti tarpeeksi tehoa tulevaisuuttakin ajatellen. tohon kannattaa ottaa kaveriksi 64-bittinen Vista Home Premium, tai jos välttämättä haluat pysyä XP:ssä, 64-bittinen XP.

8. Tyfedo

Tyfedo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuohan näytttäisi ihan hyvältä, tämä on varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta ominaisuuksissa mainitaan polttava DVD-asema. Voiko tällä asemalla käyttää siis kaikkia perus CD-romeja? Nykyäänhän monet pelit on merkattu sillä DVD-CD merkillä.

Ja toinen tyhmä kysymys, millainen on hyvä prosessori? Kverini sanoi että 3GHz tai yli prosessori on hyvä.

9. Roopz

Roopz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä niillä voi yleensä toistaa kaikkia DVD:itä ja CD:itä.

Onhan sillä kellotaajuudella väliä eli mitä korkeampi se on niin sen parempi. Ytimien määrä ja välimuisti ratkaisee kanssa.

10. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Kaverisi puhuu ilmeisesti 1 ydin prosessoreista yli 3 GHz lla.. tuppaavat näissä yksi ydin rossuis loppuun teho / väylien nopeus keske nykyää eli kannattaa funtsii jotai Q6600 prosua missä 4 prosua ja tehoo vaikka naapurin mummolle jakaa... ( ei nyt kannata iha kirjaimellisesti ottaa kuiteka ;P )

11. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ja tosiaan kova totuus sinulle on se että jos haluat mahottoman myllyn, maksat myös "mahottomasti"

Jaa tämä sivu