Eli tarkotus olisi ostaa uusi kone pelailuun ja leffoihin, opiskeluun... kaikkeen. Keskusyksikkö ja näyttö uupuu, näppis ja kaiuttimet löytyy valmiiks. Käyttikseks Vista 64 bit on varmaan paras? Tässä on vähän sellaisia osia mitä oon kattellu tän foorumin perusteella hyväksi: EMO: MSI P45 Neo3-FR NÄYTTIS:SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 4850 - 512 Mt GDDR3 PROSSU: Intel Core 2 Quad Q9300 - 2,5 GHz KOTELO: Antec PC-runko Sonata III musta NÄYTTÖ: EIZO 22" WIDE TFT S2201WSEK, 5ms, 1000:1, DVI/VGA, musta DVD-ASEMA:Samsung DVD+-RW Dual Layer, SH-S203N/BEBN, Light Scribe, 20x8x48x, SATA, musta, bulk KOVO: WD6400AAKS 640 GB, Caviar SE, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM MUISTI:2GDDR2800-OEM 2GB DDR2 800Mhz, 240-pin, DIMM 2kpl TUULETUSTA: NF-P12-1300 120 x 120 x 25 NF-P12-1300 KÄYTTIS: Vista 64bit KYSSÄREITÄ: Mitä varsinaista eroa emoissa on? Olen vaan lueskellut foorumeita ja jossain tota on hehkutettu. Selviääkö halvemmallakin? Ei ainakaan näillä näkymin ole tarkoitusta toista näytönohjainta hankkia. Ja näytönohjaimesta sellaista, että onhan toi nyt tehokkaampi kuin 8800-sarja? Kun olen lueskellut niin moni on ottamassa kaksi tollasta, ni pärjääkö yhdelläkin? Prosessori Tray vai Boxed malli? Toi ylimääräinen tuuletin on varmaan hyvä tohon koteloon? Mitä tarkoittaa muistissa "ei PQI"? Tarkoitus ostaa jimmsiltä tai pixmania, mistä nyt halvimmalla irtoaa.
Toinen vaihtoehto emolevyksi on kanssa P45 piirisarjallinen P5Q-Pro/deluxe... Ja toinen vaihtoehto näytöksi on esim: Samsung SyncMaster 226BW jota on kehuttu hyväksi. Muuten oikein näppärä paketti . Ja kyllä tuo HD4850 on tehokkaampi kuin 8800gt ja kyllä sillä yhdelläkin pärjää . JA öh.. tuossa boxed mallissahan tulee mukana cooleri (yleensä aika äänekäs). Ja jos ostat trayn, niin joudut ostamaan uuden prossucoolerin, joka on tietenkin hyvä asia, niin ei kone pääse mölyämään niin paljoa .
Eli siis tray on parempi valinta prossuks. Xigmatek HDT-S1283 prossucooleri ajaa asiansa? Ja sitte asiasta haastavampaan: eli olen kokoamassa konetta omakätisesti ensimmäistä kertaa, joten siihen tarvitsis vähän rohkaisua. =) En usko että koneen varsinaisessa fyysisessä kokoamisvaiheessa tulee mitään ylitsepääsemätöntä, mutta mitä sen jälkeen? Eli miten hoituu kovon osiointi ja muut hienoudet? Ei tekis mieli lähteä kasaamaan mitään ihan rotsi auki ja pistää tonnin edestä kamaa laatikkoon ja sit ei saakaan toimimaan
Tuli vielä yksi asia mieleen johon mielelläni kuulisin asiantuntevan vastauksen. Eli helpoin tapa järjestää nettiyhteys olisi langaton, kun en jaksa pitkää kappelia lähteä vetämään ympäri kämppää. Niin hoituuko se vaan PCI-väylään tökättävällä WLAN-sovittimella? (esim. Buffalo AirStation WLI2-PCI-G54S 54/125Mb/s WLAN-sovitin PCI-väylään) Kiitoksia jo etukäteen.
Kone on lähdössä tällä tai ensi viikolla tilaukseen. Riittää kun vaan sanotte, että toimiiko noi osat keskenään.
Jos sinulla on wlan tukiasema modeemissa/yhdistetty modeemiin niin onnistuu pci väylään taikka usb paikkaan käyvä wlan sovitin.
Kyllä wlan löytyy. Tosta emolevystä kaipaisin hieman valaisua, että onko MSI P45 Neo3-FR ja P5Q Prolla mitään eroa? Onko MSI:ssä mahdollisuus myöhemmin laittaa toinen näytönohjain?