uutta konetta (max800e)

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi tsirppis 06.12.2010.

1. tsirppis

tsirppis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Morje!

Neljä ja puol vuotta on pakettiacerini minua uskollisesti palvellut. Tottunut vetämään graffat peleis minimiin ja kyl athlon 64 x2 ja radeoni x1300 vielä jakso PotBS.ääkin viime viikolla pyörittää. Sit latasin perpetuum onlinen ja mechat jumittelee ja takkuaa vaikka rumia ovatkin. Ehkä optimoinnin puutetta pelissä.

Mene ja tiedä mutta mechaparkani savuava raato herätti aluksi ajatuksen uuden näyttiksen hankkimisesta, mutta hieman näitä foorumeita selailtuani totesin että ei tuota aceriani taida olla kovin järkevää yrittää päivitellä.

Ja sitten ihme selittelyn jälkeen itse asiaan..

Budjettina tosiaan tuollainen 800e, mutta halvempikin saa olla. Omasta takaa löytyy vain näyttö jos ny ViewSonic VA902 on vielä tänäpäivänä kelvollinen.. http://www.viewsoniceurope.com/uk/products/archive/va902.htm

Ei siinä nyt heti tarvi olla kovimmat ja kuumimmat raudat, kaikesta olen valmis tinkimään paitsi päivityspotentiaalista. Ja tosiaan käyttis ja kasaus pitäs kans saada. Just ja just taidan uskaltaa itse win7 dvd.n koneeseen laittaa ja painella ok ja seuraava ja kyllä- nappeja.

Hieman itse etsiskelin ja löysin mikromajasta tällaisen:

ATX kotelo 500W Virtalähteellä
    ASUS M4A87TD/USB3
    AMD ATHLON II X4 645 3.1GHz
    4GB DDR3 1333MHz
    HD6870 1GB
    HDD 1TB SATAII
    22 X DVD+/- RW
    KORTINLUKIJA 16-IN-1
    GBLAN 10/100/1000
    6 X USB 2.0
    2 X USB3.0
    6 X SATA 6Gb/s (SATA3)
    8-KANAVAINEN AUDIO
    N-sarjan WLAN (300Mbps)
    S/PDIF (optinen)
    ESATA
    TAKUU 24KK

689.00 EUR

Tohon vielä win7 ni taitaa se 800e olla. Tos lähinnä lämmittää mieltä toi 24kk takuu ja vaikka en mistään mitään tiedäkään niin tuo näyttis näyttää kivalta (ehkä liiankin kivalta? .. säästöpotentiaalia?) ja emo ilmeisesti ei ihan heti ala uusia piirejä ja kortteja vierastamaan. (?)

Mitäs te asiantuntijat olette mieltä? Päivityspotentiaali tosiaan tärkeä. Olen tottunut rumiin graffoihin, joten ei sitä ihan maxeja tarvi saada peleistä irti. Varmasti itken ilon kyyneleitä jos edes keskivertoasetuksilla pelit rullaa ruudulla.

Tampereella asun jotta Jimmssi ois yks vaihtoehto ni säästyis postikuluiski kai jotain.

Kiitos!

2.  
  3. tsirppis

tsirppis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hieman lisää pähkittyäni..

Tuo näyttis taitaa tosiaan olla astee verran liian tuhti (= kallis)..

Prossunvaihto ilmeisesti hankalampi operaatio, joten jos prossuksi sellainen mikä prosessoi mukavasti vielä pitkään.

En nyt tiedä mitä näyttikseltä sitten vaatisi. Oisko se DX11 ny ainakin kova juttu? Prokrastinoinen lähinnä tuon Perpetuum Onlinen ja Mortal Onlinen avustuksella.

Sitten tuosta majan paketista vielä. Teitin ehdotuksia täällä lueskellut ja aika usein niihin mätkästy joku cooleri viilentämään. Tuossa ei moista mainita, joten tarkoittaako se sitten sitä että saisin huoneeseeni ylimääräisen ja ehkä äänekkäänkin lämpöpatterin/ilmapumpun?

Edelleen kommentit mikromajan paketeista kiinnostavat.

Mutta ei köyhänä haluaisi maksaa yli tarpeidensa, joten kysästään vielä hinta-laatusuhteeltaan hyvää konetta jossa ei kuitenkaan siitä päivityspotentiaalista säästeltäisi. Onko se emo ja kotelo jotka sen päivityspotentiaalin määrää?

Heitetään hintahaarukaksi 600e-800e ja mitä lähemmäksi 800egee menee niin joulukinkkuni pienenee.

Kiitos ja kumarrus!

Jaa.. peeässäilynä vielä tuosta vanhasta pakettirakkineestani (acer e360-ub7e). Ajattelin antaa sen kaverille surffaukseen, mutta kovon ajattelin siihen vaihtaa, meneekö nykypäivän kovot wanhaan masiinaan?

4. wasdasi

wasdasi Regular member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    48
    Ei valmis paketteja Mikä kotelo? Virtalähde? Ei erillistä cooleria. Lapstoresta tuli huomattavasti halvemmaksi kuin Jimm's:ltä. http://i4.aijaa.com/b/00237/7152229.jpg

Näytönohjaimeksi GTX 460 768MB, tehokas ja suht. halpa 150e.

Kortit käy, mutta prosessorikannat vaihtuu uusiin ens vuonna. Saa nähdä saako AM3+ prossessoreita AM3-kannalle BIOS-päivitysellä. Eli prosessori puollella päivitettävyys on tällä hetkellä huonohko.

AMD Phenom II X4 955 BE tai isomalla budjetilla X6 1055T.

5. Zo3L

Zo3L Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa melkeinpä ottaa tuo 955BE, siis jos Lapstoresta tilaa. Mukavat halvennukset saa meinaan. Kasasin nyt vertailun vuoksi Jimm'siltä. Jimm's hävii aina Lapstorelle, koska kasaus on kaksinkertainen. Muuten Jimm's on mielestäni parempi.

[​IMG] Tuo, jos venymis varaa.
    Windows 7

---

[​IMG] Tuosta tiukalla budjetilla.
    Windows 7

Ainut ero noilla seteillä on prosessori. Itse melkeinpä säästäisin kunnes rahat riittäisi kuusiytimeen, koska sen kanssa on helppo päivitellä. Windows siksi Verkkokaupasta, koska Jimm'sillä se maksaa 20e enemmän, ja taas budjetti repeisi.
    Molemmilla noilla pelaa, med-high grafiikoilla.
    :)

6. RatCon

RatCon Senior member

Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Ainoo mistä noista on järkevää tinkiä, on jättää kasaus pois ja kasata itse.

7. Zo3L

Zo3L Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niinhän se vähän tahtoo olla, kun se kasauskin on niin yksinkertaista. YouTubesta video pyörimään ja palikkaa sisään. Siitä ei 60e kannattaisi maksaa.

Jaa tämä sivu