Tämmöstä konetta olen suunnitellut: Emo: Asus P5N-T Deluxe 780i (saa ehdottaa paremmin kellottuvaa nforce-emoa, sli siis täytyy kuitenkin säilyttää tulevaisuutta varten) Prossu: Intel Q9450 Jäähy: Xigmatec HDT-S1283 Näyttis: GTX 280 (hinta kirpasee vähän mutta pakko saada) Poweri: Virtalähdeneuvoa kaipaisin kun tuo näyttis kuluttaa virtaa ihan perkeleesti ja mielessä olis sitten tulevaisuudessa toinenkin hankkia vierelle. 236 on nvidian ilmoittama maksimi per kortti. Tuplana tekee sen 472 ja pitäis jäädä vielä lopullekin koneelle virtaa. Minkä hankin? Riittääkö Corsairin HX620? Kovo: Western Digital 640GB AAKS Kotelo: CoolerMaster Cosmos 1000 (+ todnäk pari lisäflektiä ala 120mm) Muistit: OCZ 2x2GB 1000mhz kammat (tiedän, että halpiksetkin riittäisivät mutta nämä ei juurikaan kalliimpia ole, joten kellotus helpottunee etenkin kun on nforce emo käytössä) Sitten lisäksi joku dvd-kärytin(lg:tä ajatellu) Käyttikseksi ajatellut olin Vista Home Premiumia, 64 bittisenä. Budjettina on jotain suurinpiirtein 1400, mutta etenkin kun tuossa on toi näyttis jonka hinnasta ei euroopassa minkäännäköistä varmuutta ole ja kun tuntuu MindFactoryssa hinnat vaihtelevan muutenkin aika paljon niin saattaa mennä ylikin. Ja tosiaan Saksasta olen tilailemassa.. suurinta osaa MindFactorysta ja jos jotain ei löydy niin muualta(hardwareversand jne) loput. Ja kuten sanoin niin SLI-systeemi on tulevaisuudessa(ehkä sitten seuraavan kesän rahoilla) mielessä. Jos rahaa jää yli(jostain ihmeen syystä) niin varmaan näyttö ahdetaan budjettiin.. muuten se saa tulla sitten seuraavana kesänä näytönohjaimen yhteydessä).
Onhan se toki mukavaa että kerrot suunnitelmistasi muille...mutta kirjoita tänne mieluiten jotain esim.ongelmaa ,valitettavaa tai muuta kysyttävää Vai oliko sulla tästä jotain mitä meidän pitäisi vastata...?
No alueen nimihän on "Uutta PC:tä hankkimassa", joten lähinnä ajattelin, että kerron suunnitelmistani ja jos kokeeneemmat rautatuntijat näkevät jotain tyhmää niin huomauttavat. Sehän tässä useimmissa ketjuissa on ideana. Jos nyt vielä joku haluaa vastata tuohon niin reilu viikon aikana ovat muuttuneet seuraavat: Emo: evga 780i(/xfx 780i jos evgaa ei tilattessa saatavilla) Poweri: Corsair TX750W(ei muute riitän GTX280 sli:lle) Muistit: Corsair Twin2x 2x2GB 800mhz Kit Vistan tilasin jo. Saksan putiikki tulee todnäk sittenkin olemaan Hardwareversand.