Hei, Siskoni kirjoitti ylioppilaaksi ja hänelle pitäisi hommata peruskannettava tulevia opiskeluja varten. Ei mitään erikoisia vaatimuksia, mutta olisi hyvä olla: -Nopea(käyttis SSD:llä mieluitein) -Suht. Koht. Tarkka näyttö. -Hyvä akkukesto -Ei mikään järkäle, eli mieluiten aika kevytrakenteinen -Ja yleisesti toimiva kannettava netin selailuun, netflixiin,wordit yms, ja mahdollisesti muihin yliopistossa käytettäviin sovelluksiin. Hinta saisi olla maksimissaan 700€. Kiitos jo kaikille vastanneille jo etukäteen!
Se SSD-vaatimus ja aikataulu tekee vaikeaa (pienentää valikoimaa), mutta tuolta heti ja toimitusaikaa sisältävät, ota huomioon sitten että osassa koneista on hybridikovalevy... Ain niin ja kaikissa ei sitten ole fullHD-näyttöä, vaan matalakuvainen <1080 "HD" näyttö... T: Vesku
Ei välttämättä pidä olla aikataulussa, ja ei sitä ssd levyäkään ole pakko olla, mutta eikö se kuitenkin nopeuta aika paljon, voi myös ehdottaa jotain koneita ilman ssdtä jos sellasia hyviä on! Kiitos t: Akseli
Ilman muuta kannattaa ottaa SSD:llä, siinä on sitten eroa, onko "aito" SSD vai se hybridiasema. Kun esim. 250 gigainen SSD on vielä suhteellisen kallis 500 gigan hybridiin (esim 8 gigaa flash + 500 gigaa normikovoa yhdistettynä samaan pakettiin)... T: Vesku
Alright, kiitti vastauksesta Vesku! Entäs sitten noi pelkät ssd pohjaiset koneet, jossa on joku ~170gb, nii tilahan loppuu aika nopeesti, nii pitäskö siinä sitte kantaa jotain ulkosta kovoo messissä yms? Ja sitte vielä noista hybrideistä, että missä se lukee, että koneessa on hybridikovo? Kiitos T: Akseli
120 gigaa riittää kyllä vallan mainiosti käyttikselle ja ohjelmille, mutta ei enää oikein läjälle dokumentteja+kuvia yms. Usbikovalevyt on halpoja, mutta ainaisessa liittämisessä on sitten oma vaivansa... Hybridi on yleensä kyllä mainittu erikseen ja levytilan määrästä se on aika nopsasti johdettavissa, 500 gigaa tai enemmän on aika kallis SSD:nä.... Sinänsä nuo hybridit on ihan OK ratkaisu, eikä mitenkään väheksyttäviä. T: Vesku
Niin, no, mutta mikähän tuon osuus olisi koko 700;- uuden (lahja)koneen hinnasta? Vitonen vetoa, että joutuisi vielä itse asentamaan? Kannattaisiko? Osattaisiinko? Ei millään pahalla Legitti, ehkä olisi kannattanut lukea ja ymmärtää koko ketju... T: Vesku
Juuh,kiitos vastanneille! Olen tässä aika paljon katellut näitä läppäteitä, ja yksi vaatimus on tullut lisää.... Elikkäs touchscreeni olisi "kiva". Oon myös päätyny siihe tulokseen, että ssd:llä sen varmaan pitäs olla. Ja kannattaako noita 500-600€ kosketusnäyttö lappäreitä ostaa, vai onko ne iha romuja, vai riittääkö ne ihan peruskäyttöön. I5 prossuki olis aika tärkee olla, että yliopistolliset softat pyöris. Kiitos, T: Akseli Ps. Voi mennä sen 700€ yli jos sen vaatii.
Tuolta esimerkkiä, rullaa alaspäin näytöllä jos hinta hirvittää... Muutenkin voisit alkaa opettelemaan itsekin noitten hakujen käyttöä, ettei parin tunnin välein tarttisi koko "rumbaa" käydä läpi,kun mieli muuttuu; Ei millään pahalla, meikku ei ole mikään myyjä kaupassa... T: vesku
Mullahan ei oo muuta kuin aikaa ja mielestäni silloin pitää vastata kun on kysytty.... Joskus vaan voi vetäistä aika pienestäkin heneen nenään, jos jää tunne,että kysyjä ei osaa tai ei itse panosta yhtään... Edellenkin ei millään pahalla, mulla on vaan sitten aika lyhyt pinna joissakin asioissa.... T: Vesku