Uusi kannettava olis hakusessa. 700-800e hintaluokkaa. - Prossu: Tähän haluan satsata. Tulee käytettyä melko raskaita ohjelmia. - Näyttis: Ei tarvitse olla huippuluokkaa. Ei kuitenkaan antiikkia ^^. Pelailen silloin tällöin raskaita pelejä, mutta kunhan ne pyörii medium-asetuksilla niin olen tyytyväinen. (Esimerkkinä vaikka Skyrim) - Muisti: 500gb riittää. - RAM: ~8gb - Käyttis: Voin ostaa läppärin ilman käyttistä, jos se alentaa hintaa reippaasti. - Näyttö: Mahd. iso näyttö. - Muuta: Emon integroitu äänikortti tai sitten erillinen äänikortti tulee olla laadukas. Näillä ei tietääkseni ole äänentoistoon kovin merkittävää vaikutusta, mutta haluan pelata varman päälle. -En tiedä onko mahdollista saada pöytänäyttö ja läppärin näyttö pyörimään kahdestaan. Mutta jos tämä ominaisuus on vain tietyissä läppäreissä, niin olisi kiva. Mites nettikauppojen suhteen, mistä saa halvinta rautaa? Ihan suomesta olisi tarkotus tilata. kiitos etukäteen
Aikas lailla samaa mieltä olen, että ton on ihan hyvä tarkoitukseesi. mutta tuossa on vain 4 gb ramia ja se on aivan riittävästi että 8gb:tä ei tarvita hirveän usen. itselläni on 8 gb ramia ja kone käyttää kokoajan abouth 1-3.2 gb:tä ramia.
Tämä on kanssa erittäin hyvä vaihto ehto parempi, kun tuo toinen ja vähän kalliimpi http://www.jimms.fi/tuote/N76VM-V2G-T1047V Ja itse olen paljon jimssistä tilaillut joten kannatan tätä sivusta 100%
kiinnostasko ottaa puolisentoistakuukautta vanha läppäri vaihdossa millä olen pelaillut bf3, BO2, skyrim etc. uutena hinta 999e. tarjoa jotain jos kiinnostaa.
http://cdon.fi/kotielektroniikka/15...5_3210m_4_gb_500gb_15.6_w7hp_hd7670m-20904783 Hinnassa tämä voittaa reilusti tuon Acerin ja Asuksen samalla prossulla ja vieläpä hieman paremmalla näyttiksellä. Miinuksena vaatimuksissasi on vain 15,6" näyttö.
Pitäkää ne viestit asiallisina vaikka mielipiteitä ja faktoja esitättekin. Eli HP:n koneiden yleisenä ongelmana on lämpeneminen sekä koneen huono suunnittelu. Toki näitä ongelmia löytyy myös muilta merkeiltä, onhan Acerillakin joissain malleissa todellisia ongelmia lämpöjen kanssa. Halvalla ei saa hyvää, joten jos hinta on rajoittava tekijä kannattaa muistaa myös PC markkinat. Kun ehdotit, että haluaisit hyvän prossun, näytön ja äänikortin, mutta esim käyttistä et tarvitse niin noilla kriteereillä saa kasattua erinomaisen pöytäkonepaketin tuohon budjettiin.
Jeps, HP:n kuluttajasarjan koneissa oli hyvinkin fataaleita suunnitteluvirheitä. Koneet kuumenivat ja pätkivät. HP:n omalla käyttäjäforumilla on kauhutarinoita jopa emojen sulamisesta. HP:n tekniset asiantuntijat vastasivat, että koneen tyhjäkäyntilämpötilana 70-80 astetta on "normaali" (!). Käyttäjille annettiin ohjeita, joiden mukaan tausta-ajot (virustutkat ja muut) pitää sammuttaa, koneella ei saa pelata jne. Nykyisin näissä samoissa koneissa on "CoolSense" -tekniikka, jonka pitäisi auttaa koneita pysymään normaalilämmöissä. Mitä tämä pitää sisällään ja miten se auttaa - en tiedä. Mutta se tarkoittaa joka tapauksessa sitä, että HP on tunnistanut/tunnustanut asian ja on ryhtynyt korjaustoimenpiteisiin. Acerilla oli tuoteperhe, jonka emolla oli paha moka "fyysisessä arkkitehtuurissa". Kun koneeseen asennettiin se tarvittava toinen muistikampa, niin koneen sisäiset ilmavirtaukset muuttuivat. CPU-tuulettajan puhaltama kuuma ilma ei poistunutkaan koneesta vaan kääntyi takaisin ja meni tuulettajan sisääntuloon. Täten emolle syntyi "kiertoilmauuni", joka keitti prosun. Aika hassua. Ymmärtääkseni Acer ei ole valmistanut tätä malliaan enää pitkään aikaan. Uusista Acereista en tiedä mitään. Ric_91 sanoi painavan totuuden, hinta korreloi aika paljon laadun kanssa. 500 eurolla saa 500 euron koneen. Se ei ole 1500 euron kone, eikä sellaista saisi siltä edes vaatia. Tämä perusasia tuntuu joskus unohtuvan. Ja tosiaankin, ketjun aloittajan hyvä ja harkittu ominaisuusluettelo tosiaankin kuulostaa pöytäkoneen spekseiltä...