1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta digivideokameraa ostamassa

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pomppa 24.07.2006.

  1. Pomppa

    Pomppa Guest

    Eli olen uutta digivideokameraa ostamassa, ehdotelkaa hyviä kameroita.

    Hintahaarukka: 300 - 500€

    Toiminnot: Hyvä kuvanlaatu, Videon siirtäminen ja editoiminen koneella helppoa ja nopeaa (siis siirtäminen nopeaa, editoimisen nopeushan riippuu itsestä ja kuvankäsittelyohjelmasta)(eikä niinkuin eräässä sonyn mallissa jossa ei voi editoida ollenkaan, ei ainakaan Adobe Premiere Pro seiskassa), hyvä kuvanvakain, hyvä ääni, tallentaa digitaaliselle kasetille, ja jos mahdollista niin sellainen että saa muutettua wanhan analogisen videon digitaaliseen muotoon.

    Kaikkien toimintojen ei tarvitse olla erityisen hyviä eikä kaikkia edes tarvitse olla, kunhan jotain on.
     
  2.  
  3. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo analogisen materiaalin digitointitoivomus pudottaa Sonyt ja Panasonicit pois tuossa hintaluokassa. JVC:tä ja Samsungia en taas uskalla suositella joten Canon MVX-460 taitaa olla yksi vaihtoehto jos tämän vuoden malleja katsellaan. Vanhempia ja joskus parempiakin saattaa kaupoista löytyä tuurilla.
    Täällä tuosta kamerasta on ollut keskustelua:
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewforum.php?f=24

    PS. Siirtäminen koneelle tapahtuu kyllä kaikissa DV-kameroissa samalla nopeudella eli 1 tunti nauhaa siirtyy tunnissa koneelle...;)


     
    Viimeksi muokattu: 24.07.2006
  4. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse ostin juuri tänään Canon MV900 kameran, ihan näppärältä peliltä vaikuttaa tähän menessä mitä olen ehtinyt räpeltää ja kuvanlaatu on kyllä bueno (DV-piuhalla dvd-tallentimeen ja HQ-laadulla talteen), Markantalossa oli tarjouksessa 299€
     
  5. Komikus

    Komikus Member

    Liittynyt:
    22.06.2004
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pienellä lisäsijoituksella saa Sonyn DCR-HC42 -mallin, jossa on analoginen sisääntulo. Itse pähkäilen parhaillaan tuon sekä Panasonicin NV-GS180EG-S -mallin välillä. Sonyssa houkuttelee juuri mahdollisuus vanhojen nauhojen muuttamiseen digitaaliseksi ja Panasonicissa jonkin verran halvempi hinta sekä kolme kennoa. Mikrofoniliitäntäkin löytyy.
     
  6. 98741236

    98741236 Member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, jos minä nyt ajattelisin tuota Sonyn DCR-HC46E mallia niin miten se on muihin merkkeihin verrattuna onko se niitä parhaimpia/paras
    kuvalaadullisesti tai jotenkin muuten.

    Onko toi Canon ns. pahin uhkaaja merkki.
     

Jaa tämä sivu